Quote from Guest on 26 June 2008, 08:31Hej!
Har en tanke om att cykla till tur o retur Kungälv - Södertälje på 2 veckor med lätt packning. Har tänkt mig att göra detta under veckorna 30-31
Har någon här några bra tips på val av väg? Första sträckan från Bohus blir norr och via Alingsås, me
Hej!
Har en tanke om att cykla till tur o retur Kungälv - Södertälje på 2 veckor med lätt packning. Har tänkt mig att göra detta under veckorna 30-31
Har någon här några bra tips på val av väg? Första sträckan från Bohus blir norr och via Alingsås, me
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 08:41Är det OK med grusväg bitvis?
Är det OK med grusväg bitvis?
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 19:59I så fall kan jag rekommendera Sverigeleden åtminstone från Torbjörntorp (Falköping) till Katrineholm (grusväg mellan Askersund och Hjortkvarn om de inte har asfalterat den sedan jag var där senast) och ta sedan den här vägen:
http://www.funbeat.se/tracks
I så fall kan jag rekommendera Sverigeleden åtminstone från Torbjörntorp (Falköping) till Katrineholm (grusväg mellan Askersund och Hjortkvarn om de inte har asfalterat den sedan jag var där senast) och ta sedan den här vägen:
http://www.funbeat.se/tracks
Quote from Johan Fylke on 26 June 2008, 20:20Håller med Gunnar lättast är att följa Sverigeleden hur bra det är skyltat kan dock variera ganska mycket från kommun till kommun.
Håller med Gunnar lättast är att följa Sverigeleden hur bra det är skyltat kan dock variera ganska mycket från kommun till kommun.
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 20:37Grusväg brukar ju funka bra med bra däck på cykeln, så varför inte. Har några veckor kvar att planera för min tur, så jag hoppas att jag får flera tips.
Någon som skulle vilja hänga på?
Hur lång tid kan man tänkas behöva med lätt packning på en hybrid c
Grusväg brukar ju funka bra med bra däck på cykeln, så varför inte. Har några veckor kvar att planera för min tur, så jag hoppas att jag får flera tips.
Någon som skulle vilja hänga på?
Hur lång tid kan man tänkas behöva med lätt packning på en hybrid c
Quote from Johan Fylke on 26 June 2008, 21:09Jag cyklade Tumba-Västervik-Växjö-Helsingborg-Skövde-Gnesta på 12 dagar förra sommaren hade 3 vilodagar och riktigt tråkigt väder så på 2 veckor ska det nog inte vara några problem då hinnar du nog njuta mycket efter vägen också.
Jag cyklade Tumba-Västervik-Växjö-Helsingborg-Skövde-Gnesta på 12 dagar förra sommaren hade 3 vilodagar och riktigt tråkigt väder så på 2 veckor ska det nog inte vara några problem då hinnar du nog njuta mycket efter vägen också.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 05:19Det finns ju inte så mycket av vare sig turistmål eller bra övernattningsmöjligheter exakt vid Sverigeleden, så du behöver nog planera en del avstickare.
http://www.svenska-cykelsallskapet.se/images/sveledbild.pdfVarnhem ligger faktiskt precis vid leden
Det finns ju inte så mycket av vare sig turistmål eller bra övernattningsmöjligheter exakt vid Sverigeleden, så du behöver nog planera en del avstickare.
http://www.svenska-cykelsallskapet.se/images/sveledbild.pdf
Varnhem ligger faktiskt precis vid leden
Quote from Sandra Näslund on 27 June 2008, 11:05För 3 år sen cyklade jag med min son (då 16 år) från Stockholmssidan till Lödöse (läs Nygård) 4-5 mil norr om GBG.
Vi följde i stort Sverigledens Sträckning enligt etapp 23,22,20 och 27. Med oss hade vi STF:s vandrarhemsbok och mitt kreditkort. Vi la up
För 3 år sen cyklade jag med min son (då 16 år) från Stockholmssidan till Lödöse (läs Nygård) 4-5 mil norr om GBG.
Vi följde i stort Sverigledens Sträckning enligt etapp 23,22,20 och 27. Med oss hade vi STF:s vandrarhemsbok och mitt kreditkort. Vi la up
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 22:00Tack alla för de intressanta tipsen. Skall titta, fundera och planera inför min trip och det verkar ju inte vara något hopplöst äventyr även om jag får åka själv. Blir som över Skövde där jag har min flickvän (hon följer inte med) och så vidare till lille
Tack alla för de intressanta tipsen. Skall titta, fundera och planera inför min trip och det verkar ju inte vara något hopplöst äventyr även om jag får åka själv. Blir som över Skövde där jag har min flickvän (hon följer inte med) och så vidare till lille
Quote from Fredric Lagerström on 27 June 2008, 23:20Håller med Ari om Karlsborgs vandrarhem och Gräfsnäs slottspark. Båda helt klart värda besök.
En gång så passade jag ihop kartan över Västra Götaland och kartan över Svealand på vardagsrumsgolvet. Sedan drog jag ett streck med linjal mellan
punkt A och B.
Håller med Ari om Karlsborgs vandrarhem och Gräfsnäs slottspark. Båda helt klart värda besök.
En gång så passade jag ihop kartan över Västra Götaland och kartan över Svealand på vardagsrumsgolvet. Sedan drog jag ett streck med linjal mellan
punkt A och B.