Quote from Guest on 27 September 2012, 18:47Hej,
Har lite vånda över vilken IM jag ska välja som min första. Såhär går mina tankar:
- Inte för svår bana (backigt, varmt, hårt underlag etc.)
- Inte för konstigt vatten (för strömt, extremt salt, kallt/varmt etc.)
- Ingen extrem budget (cykeltranspo
Hej,
Har lite vånda över vilken IM jag ska välja som min första. Såhär går mina tankar:
- Inte för svår bana (backigt, varmt, hårt underlag etc.)
- Inte för konstigt vatten (för strömt, extremt salt, kallt/varmt etc.)
- Ingen extrem budget (cykeltranspo
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 18:57Ska köra min första nästa år och eftersom Karlmar gick åt direkt så tänkte jag boka Challenge Copenhagen.
Simningen verkar vara bra och inte bli för vågigt.
Relativt platt bana.
Går en bit in i sässongen augusti.
Liknande klimat
Går ta sig ner med bil.
Ska köra min första nästa år och eftersom Karlmar gick åt direkt så tänkte jag boka Challenge Copenhagen.
Simningen verkar vara bra och inte bli för vågigt.
Relativt platt bana.
Går en bit in i sässongen augusti.
Liknande klimat
Går ta sig ner med bil.
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 11:57Challenge Köpenhamn verkar ju alla tycka är bra. Som i Sverige fast i Danmark!
Challenge Köpenhamn verkar ju alla tycka är bra. Som i Sverige fast i Danmark!
Quote from Funbeat user on 2 October 2012, 20:48Ostseeman uppfyller nästan alla dina krav. Stryker på IM cirkus status. Om du skall ha IM status är du ganska sent ute. De flesta fullbokas direkt efter att anmälan öppnas.
Ostseeman uppfyller nästan alla dina krav. Stryker på IM cirkus status. Om du skall ha IM status är du ganska sent ute. De flesta fullbokas direkt efter att anmälan öppnas.
Quote from Funbeat user on 3 October 2012, 10:02Skulle också kunna rekommendera challenge copenhagen. Mycket bra arrangemang och kul bana. Dessutom är avlutande löpningen inne i centrala köpenhamn riktigt häftig.
Den är dock inte IM branded.
Skulle också kunna rekommendera challenge copenhagen. Mycket bra arrangemang och kul bana. Dessutom är avlutande löpningen inne i centrala köpenhamn riktigt häftig.
Den är dock inte IM branded.
Quote from Funbeat user on 3 October 2012, 10:46Kan ju också påpeka att både Zürich och Nice är ordentligt backiga. Förra året så sålde dock inte Zürich slut förrän precis innan. Det är en fin tävling men med mycket uppför.
Kan ju också påpeka att både Zürich och Nice är ordentligt backiga. Förra året så sålde dock inte Zürich slut förrän precis innan. Det är en fin tävling men med mycket uppför.
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 12:08Kalmar. Någon gång kan det vara lite gungigt på morgonen om det blåst sydlig eller nordlig dagen innan (eller om det börjat blåsa tidigt, vilket är mer ovanligt), men i övrigt stämmer den in perfekt. Problemet, som påpekats, är att du förmodligen måste an
Kalmar. Någon gång kan det vara lite gungigt på morgonen om det blåst sydlig eller nordlig dagen innan (eller om det börjat blåsa tidigt, vilket är mer ovanligt), men i övrigt stämmer den in perfekt. Problemet, som påpekats, är att du förmodligen måste an
Quote from Funbeat user on 1 January 2013, 22:38Tack för alla svar. Jag köpte till Köpenhamn på er inrådan men fick sen biljett till Kalmar så använde den finfina försäkringen man kunde köpa i Copenhagen Challenge vilket gjorde att man kunde lämna tillbaka biljetten utan frågor. Perfekt!
Tack för all
Tack för alla svar. Jag köpte till Köpenhamn på er inrådan men fick sen biljett till Kalmar så använde den finfina försäkringen man kunde köpa i Copenhagen Challenge vilket gjorde att man kunde lämna tillbaka biljetten utan frågor. Perfekt!
Tack för all
Quote from Funbeat user on 2 January 2013, 12:45Verkar som att frågeställningen inte är aktuell längre (grattis till platsen i Kalmar), men tänkte ändå sticka in ett svar:
Klagenfurt verkar vara snabbast (=enklast?). Se länkar nedan.
http://www.trijuice.com/2010/07/ironman_race_course_analysis_which_
Verkar som att frågeställningen inte är aktuell längre (grattis till platsen i Kalmar), men tänkte ändå sticka in ett svar:
Klagenfurt verkar vara snabbast (=enklast?). Se länkar nedan.
http://www.trijuice.com/2010/07/ironman_race_course_analysis_which_