Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Nyss hemkommen drabbades jag av höstförkylning och har fördrivit tiden med att bland annat försöka analysera var det är lättast att kvala in till Hawaii. Det finns ju mycket statistik att ta del av om kvalplatser, tider mm. men svårt att jämföra lopp. Min

Mars känns inte riktigt idealiskt för oss som bor på norra halvklotet.

Att bygga en rejäl cykelbas på sin tänkta IM-cykel under december, januari, februari och mars är inte lätt om man inte gilla trainer.

Arizona i november kanske något bättre, men svårt att hålla uppe cykelbenen hela hösten.
Då kanske Lake Placid i juli trots allt är ett bättre alternativ. Eller Brasilien i maj.

Många parametrar att ta hänsyn till...

Jo, många parametrar är det 🙂
Banan och klimatet ska också passa.

IM UK passade väl Tomas Edström bra som kvalade in med 10:59

Jag ska till Lake Placid. Har dock inte räknat med att kunna kvala än på ett tag på M40-44 känns alldeles för tuff. Jag behöver ytterligare ett antal års träning först eftersom jag egentligen inte har någon bakgrund (varken i distans eller i någon av gren

Visst är det galet Mattias!
Vet inte vad som "krävdes" på IM Mallorca. Men det var 6 kvalplatser i M40 i år.
Den som kom 8 hade 9:16.
Då har man ett mindre berg att passera jmf med Barcelona.
Draftingen var också helt eländig i fjol, när man kunde se d

Roland, tiden 10:59 i UK låter inte så farlig, men Thomas kom sen på plats 38 i Kona så det tyder på att det är en tuff bana i UK. Övriga från UK kom på 91 och 123 så det kanske ändå tyder på att UK är enklare (eller att de som är bra i UK inte klarar vär

Vad jag hört var Maastricht inte ens slutsåld i år så det blir säkert tuffare nästa år. Har en kompis som anmälde sig med en veckas varsel och åkte ner och knep en slot - medan en klubbkompis med samma ambition bommade pga felnavigering längs cykelbanan..

Här finns lite äldre statistik:
http://www.runtri.com/2010/07/ironman-kona-qualifying-times-comparing.html

12