Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBästa tiden att simma?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ok, jag förstår att detta är kanske en smått svår fråga att svara på, men vi provar ändå.

Vilken tid är den bästa att simma, i simhallar, på vardagar? Och med bästa menar jag då det är minst folk i simhallen, eller andra faktorer som gör tiden optimal.

Inte efter 15:30 vardagar. Morgonsim om det finns, folk är där för att simma. Förmiddagar. Tidigt på helgen.
Med simklubben absolut bäst.
Tillägger Detta gäller Herrljunga.

Bäst är nog en timme innan stängning på vardagar.Dom flesta "motionärer" brukar simma ngn gång mellan 16-18.Sen vill/måste dom hem till sitt.Helger brukar ju va fullt med simskola o annat hopp o lek.Men antar att ngn gång vid 13-stängning borde finnas en

Antingen på morgonen före kl 9 eller på kvällen efter kl 19. Alla andra tider är det smockfullt med plaskande barn och finsimmande tanter, iaf där jag simmar.

I Rickards fråga står det oavsett vart man bor. Jag följde Tobias Idé och skriva vart man simmar kan vara kul. Det händer att jag gästar andra simhallar då kan det vara bra att ha lite koll på läget.

En tid som brukar vara lugn är fredag kväll. Om man skippar fredagsunderhållningen på TV, så får oftast vara ganska ensam i bassängen. Annars är lördag/söndag förmiddagar ganska lugna, innan alla barnfamiljer väller in.

Det här är väldigt säsongsberoende

Eftersom du bor i Malmö tycker jag du ska kolla Burlövs simhall. Brukar simma där när jag får en lucka mellan kunder och där är sällan trångt på dagtid. Har nog vart där mest mellan 11-14 så andra tider vet jag inte...

Simmar ochså i Burlöv på vardagar emellanåt. När de öppnar 10:00 är det lite trångt men framåt elva brukar man kunna ha en egen bana.

För simmare i Medley Växjö Simhall så är det ganska lugnt ända fram till kl1500 sen är det hopplöst fram till stängningsdags, förutom på fredagar samt helger då det går bra efter kl18 på fredagar samt kl16 på lördagar& söndagar (stänger kl1800).

Då simh

Är det bara jag som tycker det är tråkigt att simma om det är helt tomt i bassängen? Samma sak på gymmet. Man blir mer motiverad och inspirerad om det är andra där.

12