Quote from Guest on 7 January 2008, 13:34Nu när man skaffat vintercykel förmodar jag att man ett flertal ggr kommer fundera... är det cross eller racerväder....
Så vad har forumet för uppfattning vilka racerdäck som är bäst respektive mest prisvärt när det gäller vår/höstväder? Man behöver ju i
Nu när man skaffat vintercykel förmodar jag att man ett flertal ggr kommer fundera... är det cross eller racerväder....
Så vad har forumet för uppfattning vilka racerdäck som är bäst respektive mest prisvärt när det gäller vår/höstväder? Man behöver ju i
Quote from Funbeat user on 7 January 2008, 13:44Continental Four season i 25 fram och 28 bak.
Continental Four season i 25 fram och 28 bak.
Quote from Mattias Johansson on 7 January 2008, 15:35Hur mycket bättre är 4-season i detta avseende jämfört med GP-3000 som i nuläget sitter på träningshjulen?
Hur mycket bättre är 4-season i detta avseende jämfört med GP-3000 som i nuläget sitter på träningshjulen?
Quote from Funbeat user on 7 January 2008, 15:42Har mönster och är framtaget till P-R.
Har mönster och är framtaget till P-R.
Quote from Funbeat user on 7 January 2008, 17:12Continental Ultra Gatorskin. Jag kör på 23 mm stålkanttråd men de finns i 25 och 28 också, plus i alla fall 23 mm med mjuk kanttråd (som därmed väger ca 50-70 g mindre).
Omönstrat, som det ska vara. Eller ja, det finns lite dekormönster ute på kanterna,
Continental Ultra Gatorskin. Jag kör på 23 mm stålkanttråd men de finns i 25 och 28 också, plus i alla fall 23 mm med mjuk kanttråd (som därmed väger ca 50-70 g mindre).
Omönstrat, som det ska vara. Eller ja, det finns lite dekormönster ute på kanterna,
Quote from Funbeat user on 7 January 2008, 17:22Kanske en knäpp fråga, men varför ska man ha bredare däck på vintern? Jag kör inte racer när det är snö ute eller om det är halt (Skåne har sina fördelar...), finns det i sådana fall någon anledning till att byta däck på vintern?
Kanske en knäpp fråga, men varför ska man ha bredare däck på vintern? Jag kör inte racer när det är snö ute eller om det är halt (Skåne har sina fördelar...), finns det i sådana fall någon anledning till att byta däck på vintern?
Quote from Funbeat user on 7 January 2008, 17:25PÅ höst och vår i Skåneland är det blött o lerigt och därmed läge med lite mönster och punkaskydd.
Biltema har slangar med punkaslem i som är bra för 30:-.
PÅ höst och vår i Skåneland är det blött o lerigt och därmed läge med lite mönster och punkaskydd.
Biltema har slangar med punkaslem i som är bra för 30:-.
Quote from Funbeat user on 7 January 2008, 17:54Däckmönster har inga fördelar annat än på mjukt underlag. Asfalt räknas inte dit. Man kör alltså bäst på samma däck som man har sommartid. Det gäller även när det är blött på marken.
Punkteringssäkrare däck är vettigt året runt, utom under en tävling, om
Däckmönster har inga fördelar annat än på mjukt underlag. Asfalt räknas inte dit. Man kör alltså bäst på samma däck som man har sommartid. Det gäller även när det är blött på marken.
Punkteringssäkrare däck är vettigt året runt, utom under en tävling, om
Quote from Funbeat user on 7 January 2008, 17:59I Skåneland har vi lera på vägarna under det mesta av hösten.
I Skåneland har vi lera på vägarna under det mesta av hösten.
Quote from Funbeat user on 7 January 2008, 20:41Är det från alla bönner som kör runt med sina sketna grejer, eller? 😉
Är det från alla bönner som kör runt med sina sketna grejer, eller? 😉