Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatBättre mål!
You need to log in to create posts and topics.

Hallå,
är ganska ny här på funbeat och tycker det mesta är himla skojigt och ger en lite extra kick att hålla igång. Dock är jag besviken på målen, iaf om jag fattat det rätt.

Mitt första mål när jag började träna igen är att springa 5km på 25 min, men d

Importera från pulsklockor kan du göra, ifrån Garmin i alla fall. Övriga har jag ingen egen erfarenhet av så det får andra svara för.

Det där om att sätta ett mål om att springa en sträcka på en viss tid har jag också saknat. Skulle vilja ha det som ett

Ja och jag vill ha liknande även på tid och distans. Inte att jag ska nå en viss sträcka till ett visst datum utan att målet är uppfyllt när jag nått en viss sträcka. Typ?

Men ABSOLUT målsättningar om X m på X tid. Såna mål är vi väl ändå rätt många som

Ja, Jessie, det var nog ungefär så jag menade också 🙂

Håller med jag har satt upp mål där jag har viss tid på olika sträckor och skulle gärna vilja kunna skriva in det och sedan få någon grön text som belöning när jag har klarat det

Jag tror att resonemanget är något i stil med att; det är relativt lätt att se om man klarat 5 km på 5 min men betydligt svårare att hålla redan på om man denna månad sprungit 100 km eller inte. Kanske skulle det vara en helt egen avdelning med PB:s relat

Jupp, tycker inte att det borde vara jättesvårt, man skulle kunna tänka sig en lösning där man ska springa minst en viss sträcka, och hålla en viss snitthastighet, säg tex att jag ska klara 10km på max 1h, springer jag då 11km på en snitthastighet av 5:55

David, det där är nog inget man vill införa (Först antar jag att du menar "min 1h" inte "max 1h" men att man springer 11km på 65:05 betyder faktiskt inte att man sprang de första 10 på under 60 - så det du antagligen menar är att ditt mål ska vara "Att ku