Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBackträning.
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu vill jag veta hur ni kör i backe. Kör ni i långa backar eller korta branta? Tung eller lätt växel?
Vad har ni för tankar kring backträning?

Vad är syftet?

När jag kör backintervaller, brukar jag köra korta branta backar. Det ska vara tungt och kort, ca 2 minuter upp.

Jag kör mina pass i en backe typ 5km hemmifrån vilket ger mig lite tid att värma upp, själva backen blir brantare varefter jag närmare slutet, tiden är säg c:a 3min upp och sedan rullar jag ner på c:a en minut.
Mitt mål är att alla vändor skall ligga väld

Det var många på Söderåsen idag som hade missat lite i backträningen.

Inte han från succéstaden.

Hofors?

Syftet med backträning är väll att bli en bättre och starkare cyklist och som blir bra på backar. Men svårt när man inte bor i ett backparadis. Har en 600 metersbacke jag kör i. Men tycker det är fantastiskt kul att grisa i backar. Tack för svar. Kul och

Har nettopp i dag hatt min ukentlige bakke og styrketrenings økt.

Opplegg : 1, eventuelt 2 ganger i uken etter hvordan benene "føles"

Varmer opp ca 20-30 min. første bakke tar 2.15 min. 50 / 26 = full fart fra start. 4* repitisjon. da har tiden økt til

Lät som ett effektivt pass. Verkligen!

Att cykla upp till och förbi Holmenkollen måste väl räknas som backträning. Tänkte försöka ge mig på det på tisdag om vädret tillåter.
Några snabba tips för en otränad latmask? Cyklade upp där förra året men då hade jag tränat lite mer än nu.

12