Quote from Guest on 23 June 2010, 23:04Ja, så har jag då bytt slang och däck på min gamla 5-vxl BKC. Bytte även bromswire, men nu rullar hjulet trögt.
Har TRUMbromsar både fram och bak, för övrigt. Och hjulet det gäller är bakhjulet.
Växlingen funkar fint i alla växlar och bromsen tar "som d
Ja, så har jag då bytt slang och däck på min gamla 5-vxl BKC. Bytte även bromswire, men nu rullar hjulet trögt.
Har TRUMbromsar både fram och bak, för övrigt. Och hjulet det gäller är bakhjulet.
Växlingen funkar fint i alla växlar och bromsen tar "som d
Quote from Camilla Höög on 23 June 2010, 23:14Låter som bromsen ligger på. Lossa och se om det rullar lätt. Annars är det något annat.
Låter som bromsen ligger på. Lossa och se om det rullar lätt. Annars är det något annat.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 23:49Tror du att jag behöver lossa hela wiren eller är det en justeringsfråga via en skruv, månne? Jag hade ett fasligt sjå att spänna wiren och dra den så att den TOG när jag bromsade. Men det kanske handlar om att släppa på den nån millimeter, bara...?
Jag
Tror du att jag behöver lossa hela wiren eller är det en justeringsfråga via en skruv, månne? Jag hade ett fasligt sjå att spänna wiren och dra den så att den TOG när jag bromsade. Men det kanske handlar om att släppa på den nån millimeter, bara...?
Jag
Quote from Camilla Höög on 24 June 2010, 09:42Det borde finnas en justerskruv antingen vid bromshandtaget eller nere vid bromsen.
Det borde finnas en justerskruv antingen vid bromshandtaget eller nere vid bromsen.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 09:54Har du skruvat fast hjulet för långt bak så att kedjan är maximalt spänd kanske? Den ska ha ca 1 cm slack när cykeln står på backen (är den för slak riskerar den att hoppa av när man trampar på, och är den för spänd blir det trögt att cykla).
Hur mäter m
Har du skruvat fast hjulet för långt bak så att kedjan är maximalt spänd kanske? Den ska ha ca 1 cm slack när cykeln står på backen (är den för slak riskerar den att hoppa av när man trampar på, och är den för spänd blir det trögt att cykla).
Hur mäter m
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 17:56Tack alla för era vänliga svar! (L)
Jag skall kolla på detta ikväll. Tror inte att hjulet är för långt bak, har satt det där det var förut. Jag skall se om det går att justera på någon skruv, annars blir det väl till att lossa wiren och släppa efter lite
Tack alla för era vänliga svar! (L)
Jag skall kolla på detta ikväll. Tror inte att hjulet är för långt bak, har satt det där det var förut. Jag skall se om det går att justera på någon skruv, annars blir det väl till att lossa wiren och släppa efter lite