Quote from Guest on 19 May 2012, 20:22H-vete jag tror att mitt bakhjulslager är slut,knäpper där bak när man trampar så jag tog bort hjulet och när man "vickar"på kassetten så glappar det,kan det vara lagret?är det svårt att byta själv?har inte tummen mitt i handen men är ny på cykelskruvning
H-vete jag tror att mitt bakhjulslager är slut,knäpper där bak när man trampar så jag tog bort hjulet och när man "vickar"på kassetten så glappar det,kan det vara lagret?är det svårt att byta själv?har inte tummen mitt i handen men är ny på cykelskruvning
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 20:32Kassetten är skruvad i bodyn som i sin tur är skruvad i navet. Kolla först om kassetten är dragen (behövs specialverktyg), sen bodyn (kan vara en insex).
Kassetten är skruvad i bodyn som i sin tur är skruvad i navet. Kolla först om kassetten är dragen (behövs specialverktyg), sen bodyn (kan vara en insex).
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 20:55Tack Stefan,ska kolla det först
Tack Stefan,ska kolla det först
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 21:27Känns det som hjulet vickar om du ruckar det vid sadelstagen, håll andra tummen mot fälgen så känner du.
Men låter som sagt som att kassetten som spökar.
Är det lagret så borde du märka att det går dåligt när du luftrullar.
Känns det som hjulet vickar om du ruckar det vid sadelstagen, håll andra tummen mot fälgen så känner du.
Men låter som sagt som att kassetten som spökar.
Är det lagret så borde du märka att det går dåligt när du luftrullar.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 21:48Det knäpper bara när man trampar,inte när man bara snurrar på hjulet,kanske inte är lagret då?dom gjorde ren kassetten på servicen är den kanske dåligt fastskruvad?
Det knäpper bara när man trampar,inte när man bara snurrar på hjulet,kanske inte är lagret då?dom gjorde ren kassetten på servicen är den kanske dåligt fastskruvad?
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 19:45Det var kassetten som satt löst!!tack för en bra service, numer ska jag göra servicen själv
Det var kassetten som satt löst!!tack för en bra service, numer ska jag göra servicen själv
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 09:48Själv är bäste dräng!
Hoppas du fick pengarna åter!
Ett sånt misstag kan ju kosta betydligt mer än själva (anti)servicen du fick!
Själv är bäste dräng!
Hoppas du fick pengarna åter!
Ett sånt misstag kan ju kosta betydligt mer än själva (anti)servicen du fick!