Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBakvärk
You need to log in to create posts and topics.

Det här har säkert varit upp 100 ggr men jag har inte sett nått om det.

Är det någon som har bra tips på hur man minimerar ont i arslet? Jag har mixtrat med sittställning och funnit den optimala, det återstår kanske att byta sadel? Bra tips på sadel elle

Hård sadel med slät och detaljfri ovansida. Alla ytor som har kontakt med kroppen bör vara så släta och jämna som möjligt. Jag begriper inte varför så många sadlar har massa tjocka sömmar och kanter precis där man skaver mot med låren.

Sen beror det ju l

BROOKS är det som fungerar bäst eftersom den formar sig efter ditt arschle.

Fast Brooks är inte för alla. Själv kan jag inte ha en sadel utan "hål" i mitten, till exempel. Då domnar hela paketet bort inom 20 minuter. Dessutom är det lädersadlar som kräver underhåll och skötsel på ett helt annat sätt än en plastsadel. Annars verka

Fast BROOKS började med hål i sadeln före år 1900 så du kan du hitta om du leter i deras sortiment.

Vad jag kan se finns ingen med hål i deras nuvarande sortiment, men jag vet att det fanns hålade modeller i forntiden...

Fanns med i Cycling+? för ett tag sedan.

i en lädersadel kan man ju lätt själv skära ut ett passande hål

Jag har inga problem med domnad *****. Men det trycker hårt i springan.... (bak alltså) HMmm det var svårt att förklara... 😉

det og finne den rette sadel er ikke lett. vi er forskellig i "røven" alle sammen. det er ikke andre måter en og prøve seg frem. ikke nødvendigvis med flere forskjellige merker, men heller forskjellige fasonger. Noen er mere avrundet, andre flatere på den