Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej.
Då min puls har fladdrat upp och ned en längre tid när jag motionerat bestämde jag mig för ett batteribyte på pulsenheten.
Lätt fixat, men sen att få den att para ihop sig igen med FR610, ja de va en lögn i H...ete..!!

Så ett litet tips som till and

Parning med klockan borde väl inte påverkas av batteribyte?

Jodu, å det grövsta.. ha ha

Hände precis det jag beskrev i texten, tyvärr... Läser man manualen ska det ju bara vara att byta batteri och para ihop....

Ja man lär sig något nytt varje dag..... (H)

När jag bytte på mitt pulsband så parade min 310:a ihop sig med bandet i ett nafs igen.

Det gjorde det inte på min som jag bytte. Tur jag hade en till 🙂

Jag bytte batteri för några månader sedan och kommer inte ens ihåg att jag behövde göra något extra för att para ihop enheterna. Så jag antar att det funkade som det skulle. Annars hade jag nog kommit ihåg det. Eller kan jag ha förträng det...

Jag har inte behövt byta batt i pulsbältet men jag har fått byta i min fotpod och den behöll parningen till båda enheterna som den var ansluten till.

Att vända på batteriet var precis det som rekommenderades mig av en annan tillverkare av ANT+ utrustning!

Intressant diskussion. Jag har faktiskt inte reflekterat över batteribyte. Jag har haft min 305 i 3 år. Borde jag bytt batteri på pulsbandet redan eller?

Borde tränat oftare, kanske? 😉

Jag har bytt batteri någon gång på tre år i hopp om att få mindre pulsstörningar. Har kanske inte alltid hjälpt. När jag bytte senaste pulsbandet (2 år?), så var det alldeles igenärjat (305:ans hårda). Kanske en anledning

12