Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag körde ett långpass på cykeln i helgen med 920XT och effektmätare (PowerTap). När jag skulle ladda den efter passet stod nivån på 27%, fullladdad vid start...

Det verkar lite oroväckande inför Ironman... Är det någon som har data kring batteriåtgång f

En 920 bör väl kunna använda en fart-/distans-sensor (med eker-magnet) istället och då kan du slå av gps-mätning helt!
Bara en idé.

Själv använder jag iBike effektmätare som inte använder gps default utan använder en sådan sensor för att mäta distans, fa

Bra poäng Chister, på tävling spelar ju varken hastighet eller rutt så stor roll, och så finns det skyltar för distansen. Kadens får jag från PowerTap 🙂
Jag får testa nästa långpass.

Men det stör mig ändå... :@

Verkar ju inte helt rätt. Du får väl ladda fullt och testa igen? Om det skulle dra så mycket igen kanske du ska maila support?

Körde ett pass på 3h 35 minuter idag. Drog 30%. Glonass på och jag kör inte smart recording utan every second.

Det finns en del tidiga exemplar inom vissa serienummer-serier som Garmin byter ut utan snack där batterierna var dåliga. Minns inte var jag läste det, men Googla så hittar du säkert.

https://forums.garmin.com/showthread.php?163284-Forerunner-920XT-Replacement-Program

Tack för tipset Fredrik och Rami! Jag köpte min klocka tidigt men klockans s/n låg utanför spannen...
Jag kör 5,5h på söndag är det inte bättre så får jag skicka tillbaka den. Måste bara hitta en låne-klocka först... :-/

Mats, hojta till om du vill låna min 910:a. Den ligger bara o skrotar i lådan nuförtiden.

Tack Rami, ska kolla med en skadad kollega som har en 910 åxo först 🙂

12