Quote from Guest on 27 August 2010, 10:54Hade en diskussion med en kollega angående cykelsport och doping.
Jag kan ju inte förneka att det finns en hel del doping inom cykelsporten.
Men många andra sporter har ju också samma problem.
I vår diskussion ville jag hävda att cyklister utsätts för fle
Hade en diskussion med en kollega angående cykelsport och doping.
Jag kan ju inte förneka att det finns en hel del doping inom cykelsporten.
Men många andra sporter har ju också samma problem.
I vår diskussion ville jag hävda att cyklister utsätts för fle
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:04Vem f-n bryr sig. Jag cyklar för att det är roligt. Själv har jag inte träffat på någon cyklist som dopat sig, det är min umgängeskrets, det räcker för mig.
Vem f-n bryr sig. Jag cyklar för att det är roligt. Själv har jag inte träffat på någon cyklist som dopat sig, det är min umgängeskrets, det räcker för mig.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:12Som exempel gjorde Cavendish cirka 120 tester förra året.
Zlatan har i bästa fall gjort 10 sedan knattelaget.Hur vet du det, Linus?
Som exempel gjorde Cavendish cirka 120 tester förra året.
Zlatan har i bästa fall gjort 10 sedan knattelaget.
Hur vet du det, Linus?
Quote from Berit Bengtson on 27 August 2010, 11:17Fp. David ¤ påstod:
> Som exempel gjorde Cavendish cirka 120 tester förra året.
> Zlatan har i bästa fall gjort 10 sedan knattelaget.Hur vet du det, David?
Fp. David ¤ påstod:
> Som exempel gjorde Cavendish cirka 120 tester förra året.
> Zlatan har i bästa fall gjort 10 sedan knattelaget.
Hur vet du det, David?
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:19Eftersom Fifas spelare inte får testas Out of Competition och först 2008 skrev på Wada.
Eftersom Fifas spelare inte får testas Out of Competition och först 2008 skrev på Wada.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:24Vad jag menar är att för mig är det helt ointressant om idioter dopar sig. Jag slutade titta på sport för 20 år sedan, jag motionerar för att må bra och ha kul.
Vad jag menar är att för mig är det helt ointressant om idioter dopar sig. Jag slutade titta på sport för 20 år sedan, jag motionerar för att må bra och ha kul.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:26Problemet är att det finns åtskilliga som dopar sig inom alla idrotter och motionsvarianter.
Problemet är att det finns åtskilliga som dopar sig inom alla idrotter och motionsvarianter.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 12:28Det är inget problem för mig, jag mår lika bra och har lika roligt ändå.
Det är inget problem för mig, jag mår lika bra och har lika roligt ändå.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 17:41Man får inte glömma att cyklister som tar preparat för att höja syreupptagningen, exempelvis EPO, måste ha preparatet kvar i kroppen, under tävling.
Friidrottare eller kraftsportare som tar exempelvis steroider för att bygga muskler behöver inte ha prepa
Man får inte glömma att cyklister som tar preparat för att höja syreupptagningen, exempelvis EPO, måste ha preparatet kvar i kroppen, under tävling.
Friidrottare eller kraftsportare som tar exempelvis steroider för att bygga muskler behöver inte ha prepa
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 20:01"Även om det är viktigt med tester i tävlingssituation är det förmodligen ännu viktigare med sk oanmälda tester i träningssammanhang"
http://www.friidrott.se/medicin/antidoping/tester.aspxOut of Competition är väl nyckelordet.
"Även om det är viktigt med tester i tävlingssituation är det förmodligen ännu viktigare med sk oanmälda tester i träningssammanhang"
http://www.friidrott.se/medicin/antidoping/tester.aspx
Out of Competition är väl nyckelordet.