Quote from Guest on 7 January 2011, 15:20Jag håller på att byta ram och håller på att plocka av alla komponenter på min befintliga. Allting har gått bra till det att jag kommit till mitt vevlager. Det är ett Ultegra med Hollowtech BB (tror jag) jag har fått av allting och vill minnas att "drevde
Jag håller på att byta ram och håller på att plocka av alla komponenter på min befintliga. Allting har gått bra till det att jag kommit till mitt vevlager. Det är ett Ultegra med Hollowtech BB (tror jag) jag har fått av allting och vill minnas att "drevde
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 15:30Det borde gå att dra ut höger vevarm där du är nu
Denna kanske är till lite hjälp
http://www.youtube.com/watch?v=UAqAanDsAKA&feature=related
Det borde gå att dra ut höger vevarm där du är nu
Denna kanske är till lite hjälp
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 19:02En liten klakk med en gummi-hammer er medesinen vil jeg tro.
En liten klakk med en gummi-hammer er medesinen vil jeg tro.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 19:26Jag får det till att jag är på samma ställe men mitt vevparti vill inte släppa. Man vågar inte dra till för hårt med hammaren. Men den kanske lossnar ifall jag fortsätter?
Jag får det till att jag är på samma ställe men mitt vevparti vill inte släppa. Man vågar inte dra till för hårt med hammaren. Men den kanske lossnar ifall jag fortsätter?
Quote from Rasmus Olsson on 7 January 2011, 19:30Inte för jag vet om det är rätt, men lägg en trädbit mellan och slå lite löst med en hammare. Så har jag fått ut den.
Inte för jag vet om det är rätt, men lägg en trädbit mellan och slå lite löst med en hammare. Så har jag fått ut den.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 19:31Jag får testa med en träbit, det borde iaf ta upp en del utav stöten.
Jag får testa med en träbit, det borde iaf ta upp en del utav stöten.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 19:33Den ska enbart skydda metall mot metall.
Den ska enbart skydda metall mot metall.
Quote from Johan Lindhoff on 9 January 2011, 19:04På bilden ser det ut som ett octalink vevlager snarare än ett integrerat. Isåfall behöver du en avdragare + verktyg att skruva ut kassettvevlagret.
På bilden ser det ut som ett octalink vevlager snarare än ett integrerat. Isåfall behöver du en avdragare + verktyg att skruva ut kassettvevlagret.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 21:28For meg ser det ut som plasthylsen som sitter inne i krankhuset.
For meg ser det ut som plasthylsen som sitter inne i krankhuset.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 15:33Hur som helst får jag inte av det kan BB gått i sönder inuti och hindrar mig för att dra ut vevpartiet?
Hur som helst får jag inte av det kan BB gått i sönder inuti och hindrar mig för att dra ut vevpartiet?