Quote from Guest on 30 July 2009, 23:52Hejsan ny i cyklingsvärlden men tränat mycket i mina dagar men förstår att i cykling är just kadensen viktig har en forerunner 305 som jag använder när jag löper vad tycks behöver man en kadens sensor?? hur stor nytta har man av en?
Hejsan ny i cyklingsvärlden men tränat mycket i mina dagar men förstår att i cykling är just kadensen viktig har en forerunner 305 som jag använder när jag löper vad tycks behöver man en kadens sensor?? hur stor nytta har man av en?
Quote from ellen olsson on 31 July 2009, 00:02Du har mer nytta av den än av att veta din fart, ffa. som "ny i cyklingsvärlden".
Du har mer nytta av den än av att veta din fart, ffa. som "ny i cyklingsvärlden".
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 00:02Försök låna en för att lära dig rytmen. Det går ganska fort att vänja sig vid rätt tempo. De rackarna är dyra att köpa tycker jag.
Försök låna en för att lära dig rytmen. Det går ganska fort att vänja sig vid rätt tempo. De rackarna är dyra att köpa tycker jag.
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 07:50Jag håller med föregående talare.
På min nya cykel har datorn en kadensmätare, men jag har under många år bara använt en enkel fart/avstånds-mätare, vilket har varit fullt tillräckligt tycker jag.
För att mäta kadensen behöver man inte någon elektronis
Jag håller med föregående talare.
På min nya cykel har datorn en kadensmätare, men jag har under många år bara använt en enkel fart/avstånds-mätare, vilket har varit fullt tillräckligt tycker jag.
För att mäta kadensen behöver man inte någon elektronis
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 08:57Även erfarna cyklister använder kadensmätare just för att se till att man håller snurret upp på rätt nivå. Framför allt när man blir trött är det lätt att börja sakta av, och kroppen som då verkligen behöver lätt motstånd får jobba mer. Bara en sensor kan
Även erfarna cyklister använder kadensmätare just för att se till att man håller snurret upp på rätt nivå. Framför allt när man blir trött är det lätt att börja sakta av, och kroppen som då verkligen behöver lätt motstånd får jobba mer. Bara en sensor kan
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 09:48Jag är helt ny på landsvägscykel och fick tipset om att börja köra med kadensmätare. Riktigt bra tycker jag. Lättare att hålla tempo när det börjar bli tungt just för att jag hittar "rätt" växel.
95 +/-5 fick jag som intervall och det sparar stort på kraf
Jag är helt ny på landsvägscykel och fick tipset om att börja köra med kadensmätare. Riktigt bra tycker jag. Lättare att hålla tempo när det börjar bli tungt just för att jag hittar "rätt" växel.
95 +/-5 fick jag som intervall och det sparar stort på kraf
Quote from Funbeat user on 2 August 2009, 20:51Jag får tacka för alla svar men lite delade meningar 🙂 får fundera lite
Jag får tacka för alla svar men lite delade meningar 🙂 får fundera lite
Quote from Funbeat user on 2 August 2009, 22:40Jag har precis köpt kadensmätare. Trodde innan att jag hade lite smålåg kadens runt 80-90 i snitt och upp mot 100 så länge jag var fräsch i benen, men tydligen var det +10 på det där. Ligger på 110–115 i snitt ungefär och jag blev rätt förvånad, för det m
Jag har precis köpt kadensmätare. Trodde innan att jag hade lite smålåg kadens runt 80-90 i snitt och upp mot 100 så länge jag var fräsch i benen, men tydligen var det +10 på det där. Ligger på 110–115 i snitt ungefär och jag blev rätt förvånad, för det m
Quote from Funbeat user on 2 August 2009, 22:41Efter fyra timmar brukar kadensen rasa på de flesta utan mätare.
Efter fyra timmar brukar kadensen rasa på de flesta utan mätare.