Quote from Guest on 6 April 2012, 06:51Inom teoribildningen om frisim (benspark) så talar man om 6-takt (det absolut vanligaste), 2-takt (för långdistans) och den lite udda kompromissen 4-takt. I praktiken tycker jag mig dock se att många motionärer intar en mer spastisk hållning när det gälle
Inom teoribildningen om frisim (benspark) så talar man om 6-takt (det absolut vanligaste), 2-takt (för långdistans) och den lite udda kompromissen 4-takt. I praktiken tycker jag mig dock se att många motionärer intar en mer spastisk hållning när det gälle
Quote from Funbeat user on 6 April 2012, 07:01ASG! såg den utan ljud första gången och då ser han ut som en mupp 🙂
ASG! såg den utan ljud första gången och då ser han ut som en mupp 🙂
Quote from Funbeat user on 6 April 2012, 11:59Själv kör jag på 4-takt. Hur sparkar ni?
Själv kör jag på 4-takt. Hur sparkar ni?
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 08:27Lars A: "... då ser han ut som en mupp"
Ja, och sedan her man på ljudet och hör att det är den svenske kocken!
Lars A: "... då ser han ut som en mupp"
Ja, och sedan her man på ljudet och hör att det är den svenske kocken!
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 16:50Fantastisk video 🙂
Varför fyrtakt Ice Man? Man vill väl kicka med motsatt fot mot armen man sträcker fram för att maximera framfarten? Om du kör fyrtakt sparkar du ju alltid med samma ben varje gång du sätter i en arm? Ett udda antal sparkar "per arm" s
Fantastisk video 🙂
Varför fyrtakt Ice Man? Man vill väl kicka med motsatt fot mot armen man sträcker fram för att maximera framfarten? Om du kör fyrtakt sparkar du ju alltid med samma ben varje gång du sätter i en arm? Ett udda antal sparkar "per arm" s
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 17:21"Man vill väl kicka med motsatt fot mot armen man sträcker fram för att maximera framfarten?"
Detta är inget jag tänkt på, men om det nu är så då får du gärna förklara varför? Jag brukar bara kicka på och har inte reflekterat över hur kickarna ska synkro
"Man vill väl kicka med motsatt fot mot armen man sträcker fram för att maximera framfarten?"
Detta är inget jag tänkt på, men om det nu är så då får du gärna förklara varför? Jag brukar bara kicka på och har inte reflekterat över hur kickarna ska synkro
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 20:36"Man vill väl kicka med motsatt fot mot armen man sträcker fram för att maximera framfarten?"
Detta sätt är det ultimata vid 2-beat kick. Detta för att rotationen kommer från kicken, tex med vänster ben, genom höften som roterar efter kicken, genom kropp
"Man vill väl kicka med motsatt fot mot armen man sträcker fram för att maximera framfarten?"
Detta sätt är det ultimata vid 2-beat kick. Detta för att rotationen kommer från kicken, tex med vänster ben, genom höften som roterar efter kicken, genom kropp
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 12:27Ok, detta är inget jag tänkt på, men det kanske kommer automatiskt när man simmar? Har inte reflekterat så mycket över takten i bensparken då jag har fullt upp med att få till andning och armtag på korrekt sätt.
Ok, detta är inget jag tänkt på, men det kanske kommer automatiskt när man simmar? Har inte reflekterat så mycket över takten i bensparken då jag har fullt upp med att få till andning och armtag på korrekt sätt.
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 13:15Jag håller med Johans förklaring, handlar om hur man tar kraft ifrån höften.
Tror dock inte det kommer naturligt när man simmar, många verkar t.ex. alltid ta fart med högerbenet eller sådär. Simning är väl inte så naturligt för människan rent generellt,
Jag håller med Johans förklaring, handlar om hur man tar kraft ifrån höften.
Tror dock inte det kommer naturligt när man simmar, många verkar t.ex. alltid ta fart med högerbenet eller sådär. Simning är väl inte så naturligt för människan rent generellt,
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 18:45Instämmer med Mikaela. Det är MYCKET vanligt i simning med så kallad "pass-simning"... Lättaste sättet att lära sig är att börja med 2-beat kick (då det är mindre sparkar att hålla reda på).
Jag lärde mig 2-beat kick genom att tänka att när jag drar armt
Instämmer med Mikaela. Det är MYCKET vanligt i simning med så kallad "pass-simning"... Lättaste sättet att lära sig är att börja med 2-beat kick (då det är mindre sparkar att hålla reda på).
Jag lärde mig 2-beat kick genom att tänka att när jag drar armt