Quote from Guest on 1 May 2010, 21:21På kortare frisimssträckor använder de flesta 6-takts bentag*. Men ni som även simmar långlopp eller open water, byter ni till 2-takt då, för att spara energi? Eller något annat upplägg?
*6 kickar (3 vä, 3 hö) per 2 armtag (vä + hö).
På kortare frisimssträckor använder de flesta 6-takts bentag*. Men ni som även simmar långlopp eller open water, byter ni till 2-takt då, för att spara energi? Eller något annat upplägg?
*6 kickar (3 vä, 3 hö) per 2 armtag (vä + hö).
Quote from Håkan Öhling on 1 May 2010, 21:31Jag har samma takt oavsett sträcka. Men många långdistansare kör med en spark per armtag, i stort sett bara för att hålla rytmen.
Jag har samma takt oavsett sträcka. Men många långdistansare kör med en spark per armtag, i stort sett bara för att hålla rytmen.
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 10:36jag har en väldig svag vänster benspark vid höger armtag och en ganske kraftig vid vänster armtag.
jag har samma benspark för allt över 200m 200m eller mindre kör jag så mycket jag kan
jag har en väldig svag vänster benspark vid höger armtag och en ganske kraftig vid vänster armtag.
jag har samma benspark för allt över 200m 200m eller mindre kör jag så mycket jag kan
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 19:04Jag kör oftast 2 takt men prövar ibland att växla upp till 4-takt. Perry Lee (som väl är något av en guru i öppet vatten) menar att de flesta kör 2 takt över långa distanser, men också att det kommer att bli allt vanligare med fyrtakt. Skälet hon anger ä
Jag kör oftast 2 takt men prövar ibland att växla upp till 4-takt. Perry Lee (som väl är något av en guru i öppet vatten) menar att de flesta kör 2 takt över långa distanser, men också att det kommer att bli allt vanligare med fyrtakt. Skälet hon anger ä
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 12:57Har nu testat att köra 2-takt vilket känns ovant. Frestas att småkicka mellan de två huvudbentagen. Men poängen är väl att försöka ligga ganska stilla med benen mellan de två kickarna eller? Om man nu ska spara energi...
Har nu testat att köra 2-takt vilket känns ovant. Frestas att småkicka mellan de två huvudbentagen. Men poängen är väl att försöka ligga ganska stilla med benen mellan de två kickarna eller? Om man nu ska spara energi...