Quote from Guest on 24 November 2012, 18:17Hej!
Är ny här på Funbeat...
Finns det ingen funktion för att automatiskt beräkna kaloriförbrukningen (baserad på aktivitet, sträcka, tid, tempo, kön, vikt, ålder osv), utan man måste knappa in en egen gissning för varje träningspass (under Öppna fler f
Hej!
Är ny här på Funbeat...
Finns det ingen funktion för att automatiskt beräkna kaloriförbrukningen (baserad på aktivitet, sträcka, tid, tempo, kön, vikt, ålder osv), utan man måste knappa in en egen gissning för varje träningspass (under Öppna fler f
Quote from Funbeat user on 24 November 2012, 18:27Jag får alltid kalorier inmatat automatiskt på mina träningspass. Importerar dock för det mesta från Garmin så är osäker på om det är de som fixar det.
Jag får alltid kalorier inmatat automatiskt på mina träningspass. Importerar dock för det mesta från Garmin så är osäker på om det är de som fixar det.
Quote from Funbeat user on 24 November 2012, 18:38Ja, kalorierna kommer från Garmin och i klockorna görs det en schablonmässig beräkning. Vad man kan säga är att alla typer av beräkningar och uppskattningar baserade på kroppsvikt, träningstyp, sträcka och tid har en felmarginal på ca +/- 40%.
Ja, kalorierna kommer från Garmin och i klockorna görs det en schablonmässig beräkning. Vad man kan säga är att alla typer av beräkningar och uppskattningar baserade på kroppsvikt, träningstyp, sträcka och tid har en felmarginal på ca +/- 40%.
Quote from Funbeat user on 24 November 2012, 19:22Micke, jag var och kollade på er i backen idag, och min gissning är att kaloriåtgången låg något högre än vad din Garmin gissade på… 😀
Micke, jag var och kollade på er i backen idag, och min gissning är att kaloriåtgången låg något högre än vad din Garmin gissade på… 😀
Quote from Elias Engqvist on 24 November 2012, 19:22Haha, tillfälligt namnbyte? (Edit - Micke alltså)
Haha, tillfälligt namnbyte? (Edit - Micke alltså)