Quote from Guest on 9 June 2011, 23:10Vet inte om detta är rätt men jag provar..
Jag har en suunto T3c med bike pod (bla). Bike poden har inte varit igång på länge men nu tänkte jag sparka igång det. Problemet är nu att min klocka kan hitta poden men poden verkar inte hitta Magneten för att r
Vet inte om detta är rätt men jag provar..
Jag har en suunto T3c med bike pod (bla). Bike poden har inte varit igång på länge men nu tänkte jag sparka igång det. Problemet är nu att min klocka kan hitta poden men poden verkar inte hitta Magneten för att r
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 23:2010 mm låter mycket. Det kanske ska vara så. Men har du testat typ 5 mm?
10 mm låter mycket. Det kanske ska vara så. Men har du testat typ 5 mm?
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 23:47Har du ställt in hjulets omkrets i klockan? 1,022 är värdet du matar in för en vanlig landsvägscykel med 23 mm breda däck och 622 mm (700 mm beroende på mätmetod) i diameter.
www.tramsoft.ch/downloads/suunto/manual_bike_pods_en.pdf
Har du ställt in hjulets omkrets i klockan? 1,022 är värdet du matar in för en vanlig landsvägscykel med 23 mm breda däck och 622 mm (700 mm beroende på mätmetod) i diameter.
http://www.tramsoft.ch/downloads/suunto/manual_bike_pods_en.pdf
Quote from Funbeat user on 10 June 2011, 07:4010 mm är mycket sannolikt ett för stort avstånd mellan sensor-magnet.
Ett landsvägshjul med 23 mm däck (700x23) ligger på cirka 2m (2000 mm) omkrets.
10 mm är mycket sannolikt ett för stort avstånd mellan sensor-magnet.
Ett landsvägshjul med 23 mm däck (700x23) ligger på cirka 2m (2000 mm) omkrets.
Quote from Funbeat user on 10 June 2011, 07:45Sitter magneten åt rätt håll, sitter den rätt i linje med markeringarna på sensorn, sitter sensorn åt rätt håll?
1,022 är inte diametern utan en "kalibreringsfaktor" baserad på diametern, så det är nog riktigt.
Sitter magneten åt rätt håll, sitter den rätt i linje med markeringarna på sensorn, sitter sensorn åt rätt håll?
1,022 är inte diametern utan en "kalibreringsfaktor" baserad på diametern, så det är nog riktigt.
Quote from Funbeat user on 10 June 2011, 08:09Både magneten o poden sitter åt rätt håll.. jag kan inte kalibrera förrän dom har fått kontakt.. Jag menade att jag inte har större avstånd än 10 mm iaf men kan försöka sätta det närmre men det är inte så lätt.. Tack för tipsen så länge! Jag jobbar vidar
Både magneten o poden sitter åt rätt håll.. jag kan inte kalibrera förrän dom har fått kontakt.. Jag menade att jag inte har större avstånd än 10 mm iaf men kan försöka sätta det närmre men det är inte så lätt.. Tack för tipsen så länge! Jag jobbar vidar
Quote from Funbeat user on 10 June 2011, 08:115mm har det varit som maxavstånd på de sensorer jag har haft.
5mm har det varit som maxavstånd på de sensorer jag har haft.