Quote from Guest on 20 May 2008, 21:04...ja nu menar jag inte rörliga bilder.
Jag laddade upp en ny bild till min presentation härom dagen, men nu har min gamla hoppat tebax igen? Hur kan det komma sig?
...ja nu menar jag inte rörliga bilder.
Jag laddade upp en ny bild till min presentation härom dagen, men nu har min gamla hoppat tebax igen? Hur kan det komma sig?
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 21:14Trycka ctrl-F5 kanske?
Jag fick en kajak efter det.
Trycka ctrl-F5 kanske?
Jag fick en kajak efter det.
Quote from Elias Engqvist on 20 May 2008, 22:06Jag som trodde att det var svårt att få en kajak under 15000:-
Jag som trodde att det var svårt att få en kajak under 15000:-
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 22:07Om jag kör Ctrl F5 kanske jag får en cykel?
Om jag kör Ctrl F5 kanske jag får en cykel?
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 22:07Den skickas kanske hem med UPS.
Jag har också provat. . .
Den skickas kanske hem med UPS.
Jag har också provat. . .
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 22:11Tackar!
Fast jag är ändå lite virrad.
Kajakbilden laddade jag upp nyss i ett test om det gick, vilket jag inte trodde att det gjort eftersom den inte dök upp ens efter förnyad inloggning...
Jag trodde att senaste uppdateringen kom automatiskt när man
Tackar!
Fast jag är ändå lite virrad.
Kajakbilden laddade jag upp nyss i ett test om det gick, vilket jag inte trodde att det gjort eftersom den inte dök upp ens efter förnyad inloggning...
Jag trodde att senaste uppdateringen kom automatiskt när man
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 22:14Hm, undrar vad jag får om jag trycker ctrl 6....?? (H:) 😉
Vet knappt om jag vågar prova....
Hm, undrar vad jag får om jag trycker ctrl 6....?? (H:) 😉
Vet knappt om jag vågar prova....
Quote from Elias Engqvist on 20 May 2008, 22:20Förenklad förklaring:
Webläsaren sparar bilder som den en gång visat på datorns hårddisk tillsammans med bildens "namn".
Så då en bild ska laddas kollar webläsaren först om en bild med det "namnet" redan finns i datorn.
I så fall tar webläsaren bilden
Förenklad förklaring:
Webläsaren sparar bilder som den en gång visat på datorns hårddisk tillsammans med bildens "namn".
Så då en bild ska laddas kollar webläsaren först om en bild med det "namnet" redan finns i datorn.
I så fall tar webläsaren bilden
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 22:22Kan du lika pedagogiskt förklara begreppet "kakor" som jag hört så mycket om?
😉
Kan du lika pedagogiskt förklara begreppet "kakor" som jag hört så mycket om?
😉
Quote from Elias Engqvist on 20 May 2008, 22:30Det är lite svårare att förklara för det löser ett problem som de flesta datoranvändare inte vet att det finns.
Jag kan säga att det är ett sätt för en websida att känna igen en användare då h*n återvänder till sidan.
Websidan skriver en liten fil i a
Det är lite svårare att förklara för det löser ett problem som de flesta datoranvändare inte vet att det finns.
Jag kan säga att det är ett sätt för en websida att känna igen en användare då h*n återvänder till sidan.
Websidan skriver en liten fil i a