Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBillig vs dyr våtdräkt?
You need to log in to create posts and topics.

Vad är det för skillnad på en billig våtdräkt köpt på jula eller clas ohlson och en dyr märkesdräkt köpt i en affär inriktad på simning? Funderar på att simma på öppet vatten i sommar och skulle vilja ha en våtdräkt utan att lägga allt för mycket om jag i

En billig är oftast tjockare än en dyrare som är inriktad på simning och det hindrar rörelsemönstret mer. Sen handlar det väl mest om passform. En billigare kanske inte sitter åt optimalt om exvis halsen och tar du in vatten i våtdräkten blir du som en tu

Jag simmar i en billig våtdräkt från Harald Nyborg, ca 500:-
Fördelen med detta köp var, förutom priset, att jag kunde prova dräkten innan och hittade rätt storlek.

Några saker som jag reflekterar över är:
- den är mycket hållbarare eftersom den har ett

Tack för svaren.

Då var det som jag misstänkte. Blir till att testa, klämma och känna.

Tipset med att hyra en dräkt låter intressant. Någon som känner till något ställe i Göteborg som har uthyrning?

Jag tycker skillnaden är stor och jag har jämfört. En riktig triathlonvåtdräkt är gjord för att simma i men det är inte en surfvåtdräkt. Det gör otroligt mycket för smidigheten och hur bra den sitter när man crawlar. Den dryga tusenlapp det kostar att köp

Vad säger du om storlekarna på Nyborgsdräkterna? Jag är 190 och normalbyggd, och kanske borde ha XL. Vad har du för storlek och hur är du byggd?

Håller med Fredrik. Instegsdräkterna som är gjorda för simning kostar inte mkt över tusenlappen. Jag köpte en billig shorty på Jula. Inget kul. Köpte sen en Orca S2 från Wiggle. Fjolårets modell. Otrolig skillnad! Jag är snabbare med den i havet, än med b