Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBilly Bike (hitta cykelvägar i St …
You need to log in to create posts and topics.

12

Billy Bike smyglanseras: http://cykelreseplaneraren.astando.se/BillyBike.aspx

Stockholms stad kommer att lansera denna site under hösten, syftet är att underlätta för cyklister att hitta bra cykelvägar i Stockholm (inkl kranskommuner).

Jag testade min c

Äntligen lite valuta för kommunalskattepengarna!

Ja, det fanns en del missar på min väg. Sanslösa omvägar kring Stallmästargården, mot enkelriktning förbi Riksmusét och helt meningslösa omvägar i Vallentuna. Får väl se om jag orkar rapportera dem.

Den hittade ingen väg alls från Hässelby men annars verkar den ju väldigt smidig att använda.
Undrar om man kommer kunna ladda ner rutten till GPS:en.

Som kartofil fick jag ståpäls direkt!
Ha, jag cyklar den kortaste vägen redan idag.

Men vem f-n ligger å lusar i 16km/h? det vore bra tjänst om jag kunde lägga in min snitthastighet. Och vems kroppsvikt är det som ligger till grund för kaloriberäkningen?

Testade om den kunde hitta min rutt från Mälarhöjden till Ropsten, men icke. Det fattas uppenbarligen alla cykelvägar i Mälarhöjden/Aspudden. Billy ville dra mig runt via Fruängen. Gillar inte att den föredrar Hornsgatan före Söder Mälarstrand. Inte helle

Jag tycker att det här var ett ytterst lovvärt initiativ som kommer att utvecklas till en fantastisk tjänst. Vi kommer ju naturligtvis hjälpa till att rätta felen så gott det går. Jättekul!

Ang att rapportera fel finns det en liten kartnål under området där man väljer start- och slutpunkt. Dra in kartnålen på kartan och skriv lite text. Antar att någon i andra ändan läser och uppdaterar kartan (gäller både vägar och rutter).

Hur i hela friden kan man kalla det för "Billy Bike"? Det är alldeles för nära "Billy Butt".
Jag har läst "Billy Butt" i rubriken mer än en gång...

Billy Butt är väl någon cyklist med babianarschlee?

12