Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarBjörnlunken
You need to log in to create posts and topics.

12

Den 26:e upplagan av Björnlunken avgörs den 29/5 i Kungsör. Detta klassiska lopp som efter 10 års frånvaro gör comeback. Som mest hade loppet några år över 600 deltagare.

De sträckor som erbjuds i år är 5km, 11km samt 19km. Tävlingen avgörs på stigarna

Björnlunkens återkomst, 26:e upplagan! Själv har jag sprungit Björnlunken två gånger 1982 och 1991, har för mig att jag hamnade på ca 62 minuter båda gångerna. Då var sträckan 14 km på korta banan. I år är det 5,11 eller 19km som gäller.

Är det någon

Kul att se att det är några här på funbeat som planerar att komma till oss i Kungsör den 29:e, vi ser fram emot att få till ett trevligt arrangemang som gör alla nöjda! (t+)

(Men är det är verkligen bara jag här på Funbeat som har sprungit BL tidigare?)

Jag sprang det när jag var tio år tror jag. Ser fram emot att springa igen.

Hej
Planerar att löpa 19km slingan
Hur ser banprofilen ut?
Har aldrig varit i området och sprungit
"Stigarna på åsen" känns lite som origenteringslöpning men ändå ett spännande test för en som satsar på LL

Ser verkligen fram emot loppet
//Whern

Hur ser vädret för helgen ut?

Hej Micke!
Kul att du kommer och är med, banprofilen är ganska snäll, ett par vändor fram och tillbaka över åsen blir det - främst på slutet. Man löper till största delen på fina stigar, på vissa håll smalare med någon rot - men det är inga problem med f

Jag börjar fundera om jag ska dra mig ur. Mina bästa skor gav med sig efter vårruset. De sjöng på sista versen men så sköna. Jag har ett par andra skor men de är lite stummare. Men borde funka på det underlaget. Ska testa en längre tur om det funkar, anna

Perfekt upplagt med andra ord 😉 Tack Göran! Jag kommer definitivt

Då var det klart och betart. Bra arrangemang som kommer att blomstra om det håller i sig några år. Extra plus till alla funktionärer som alltid gör ett fantastikst arbete på sidan om. Ni är värdefulla. Kämpa på och tack för i år så ses vi nästa vid nästa

12