Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatBläddra i kalendern
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tittar oftast på min träning i kalendervyn, men tycker att man blir begränsad av att man bara får välja vissa intervall att se träning för (t.ex. ett helt år, eller 7 dagar framåt och 14 dagar bakåt).

Jag skulle vilja att det gick att bläddra mellan

Håller med, kalendervisningen i Outlook gillar jag. Man kan visa enskild månad, vecka eller dag osv. Något liknande skulle vara trevligt men jag vet inte hur svårt det är att åstadkomma.

+1 på trådskaparens åsikt. Jag har OFTA saknat att kunna bläddra bakåt och framåt i kalendern.

Jag tror att problemet ligger i att valet av start och stoppdatum också styr vad summeringen längst ned under kalendern visar. Alltså en kompromiss som är negativ för kalendervisningen.

Såsom många påpekat, också i andra trådar, är ju förväntningen att

Håller med, vill också ha "bläddra i kalendern".

Men behöver inte vara så avancerat som Outlook, hade räckt med en knapp för "Bläddra en vecka framåt" längst ner på sidan och en "bläddra en vecka bakåt" längst upp på sidan.

Då kan man ha kvar den vy ma

+1 på Richards inlägg eftersom det var så jag menade hela tiden! 🙂

Medhåll på Richards lösning 🙂

Jag gillar också Richards lösning, förutom att jag kan tycka att en vecka är för lite att bläddra bakåt. En månad skulle jag tycka var mer lagom...

...likväl som år?

Vore bra att kunna bläddra år. Kan man få en sån knapp? Skulle även vilja ha en 10-årsknapp. Då skulle det bli smidigt att bläddra. För de inbitna bör man nog ha knapp för 100.

Går det att lösa det?

Att kunna bläddra en månad i taget skulle vara bra 🙂

12