Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBlöja=bekvämlighet.....?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Ny på detta forum och på lite längre cykelpass. Använder i nuläget mina löparkläder vilket jag tycker fungerar bra men jag funderar ändå om jag behöver ett par cykelbyxor. Kör som mest 10 mil när jag pendlar tor till jobbet.

Är blöjan bara för bekv

Hårsäcksinflammationer är otrevliga, och jag gissar en blöja minskar risken.

Om det fungerar bra nu, så kommer det att fungera bra imorgon också 🙂

Byxinlägget är bra för att suga upp svett så att du slipper få torkat salt och liknande där du inte vill ha det. Men har du inte problem med det, kan du gott skippa det.

Förr i tide

Undvik blöjor!
Åtminstone om du är i den ålder då du kan bestämma sådant själv.

Stoppade cykelbyxor är det du bör välja.

Håller med Håkan! Undvik blöjor och välj byxor med mera stoppning i stället.

För min del är det i första hand en fråga om att ha kläder som är skurna för att sitta bekvämt på en cykel. I andra hand ger stoppningen ökad komfort på längre turer.

Att ha sömmarna på rätt ställen kan vara väldigt viktigt för att slippa skavsår om man

Smaken är som baken, själv kör jag nästan bara med triathlonbyxor, som endast har i sydda förstärkningslappar(eftersom man ska simma först).

Tycker cykelbyxor med stoppning blir otäcka, framförallt i varmt väder.

Så jag rekommenderar cykelbyxor med tunn

Blöjor låter inte så trevligt, men kanske funkar bra på Vättern. Köra hela rundan utan kisspaus :-). Däremot skulle jag aldrig sätta mig på racern utan vadderade cykelbyxor.

John: Är det då inte för att du har felaktigt anpassad sadel?

Som cyklist bör man i sin födslodress obehindrat kunna dra minst 10 mil på sin egenjusterade cykel.

Tack för tipsen!

Får bli blöja om jag inte vill ta kissepaus. 😉

Kör vidare med mina löpartights då de än så länge inte gett mig skav med en dagsdos på 9-10 mil. (H)