Quote from Guest on 26 May 2014, 16:27Hej!
Ny på detta forum och på lite längre cykelpass. Använder i nuläget mina löparkläder vilket jag tycker fungerar bra men jag funderar ändå om jag behöver ett par cykelbyxor. Kör som mest 10 mil när jag pendlar tor till jobbet.
Är blöjan bara för bekv
Hej!
Ny på detta forum och på lite längre cykelpass. Använder i nuläget mina löparkläder vilket jag tycker fungerar bra men jag funderar ändå om jag behöver ett par cykelbyxor. Kör som mest 10 mil när jag pendlar tor till jobbet.
Är blöjan bara för bekv
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 16:37Hårsäcksinflammationer är otrevliga, och jag gissar en blöja minskar risken.
Hårsäcksinflammationer är otrevliga, och jag gissar en blöja minskar risken.
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 17:42Om det fungerar bra nu, så kommer det att fungera bra imorgon också 🙂
Byxinlägget är bra för att suga upp svett så att du slipper få torkat salt och liknande där du inte vill ha det. Men har du inte problem med det, kan du gott skippa det.
Förr i tide
Om det fungerar bra nu, så kommer det att fungera bra imorgon också 🙂
Byxinlägget är bra för att suga upp svett så att du slipper få torkat salt och liknande där du inte vill ha det. Men har du inte problem med det, kan du gott skippa det.
Förr i tide
Quote from Berit Bengtson on 26 May 2014, 18:24Undvik blöjor!
Åtminstone om du är i den ålder då du kan bestämma sådant själv.Stoppade cykelbyxor är det du bör välja.
Undvik blöjor!
Åtminstone om du är i den ålder då du kan bestämma sådant själv.
Stoppade cykelbyxor är det du bör välja.
Quote from Funbeat user on 27 May 2014, 09:42Håller med Håkan! Undvik blöjor och välj byxor med mera stoppning i stället.
Håller med Håkan! Undvik blöjor och välj byxor med mera stoppning i stället.
Quote from Funbeat user on 28 May 2014, 23:05För min del är det i första hand en fråga om att ha kläder som är skurna för att sitta bekvämt på en cykel. I andra hand ger stoppningen ökad komfort på längre turer.
Att ha sömmarna på rätt ställen kan vara väldigt viktigt för att slippa skavsår om man
För min del är det i första hand en fråga om att ha kläder som är skurna för att sitta bekvämt på en cykel. I andra hand ger stoppningen ökad komfort på längre turer.
Att ha sömmarna på rätt ställen kan vara väldigt viktigt för att slippa skavsår om man
Quote from Anders Wallerstedt on 30 May 2014, 11:12Smaken är som baken, själv kör jag nästan bara med triathlonbyxor, som endast har i sydda förstärkningslappar(eftersom man ska simma först).
Tycker cykelbyxor med stoppning blir otäcka, framförallt i varmt väder.
Så jag rekommenderar cykelbyxor med tunn
Smaken är som baken, själv kör jag nästan bara med triathlonbyxor, som endast har i sydda förstärkningslappar(eftersom man ska simma först).
Tycker cykelbyxor med stoppning blir otäcka, framförallt i varmt väder.
Så jag rekommenderar cykelbyxor med tunn
Quote from Funbeat user on 30 May 2014, 13:48Blöjor låter inte så trevligt, men kanske funkar bra på Vättern. Köra hela rundan utan kisspaus :-). Däremot skulle jag aldrig sätta mig på racern utan vadderade cykelbyxor.
Blöjor låter inte så trevligt, men kanske funkar bra på Vättern. Köra hela rundan utan kisspaus :-). Däremot skulle jag aldrig sätta mig på racern utan vadderade cykelbyxor.
Quote from Funbeat user on 31 May 2014, 01:59John: Är det då inte för att du har felaktigt anpassad sadel?
Som cyklist bör man i sin födslodress obehindrat kunna dra minst 10 mil på sin egenjusterade cykel.
John: Är det då inte för att du har felaktigt anpassad sadel?
Som cyklist bör man i sin födslodress obehindrat kunna dra minst 10 mil på sin egenjusterade cykel.
Quote from Funbeat user on 2 June 2014, 16:16Tack för tipsen!
Får bli blöja om jag inte vill ta kissepaus. 😉
Kör vidare med mina löpartights då de än så länge inte gett mig skav med en dagsdos på 9-10 mil. (H)
Tack för tipsen!
Får bli blöja om jag inte vill ta kissepaus. 😉
Kör vidare med mina löpartights då de än så länge inte gett mig skav med en dagsdos på 9-10 mil. (H)