Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Efter en uppgradering till Windows 7 har jag börjat få blåskärm (ngn gång per vecka) efter att jag anslutit min 305a till USB-dockan. Jag har provat att uppdatera drivrutinerna utan att det blev bättre.

Någon annan som har samma problem och framförallt

Prova att först avinstallera drivrutinen och sedan installera den nya igen.

Aha - fler som har samma problem! På sitt sätt lite skönt...
Vad heter drivrutinen och var hittar jag den? Eller både den gamla och nya förresten...

Hej !
Det hjälpte inte att uppdatera drivrutinen eller att installera om den. Några att förslag ?
//Ingemar

Provade du med fullständig avinstallation, enligt https://buy.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={2e141a50-04d8-11de-ffba-000000000000} ?
Vad säger B.O.D.( Bluescreen Of death) får du något som pekar på USB ?

Se bara till att spara backu

Provat att byta USB-port? Det är väl ett av förslagen man får om man har problem, om jag minns rätt, vid importen till Funbeat.

Fick själv en blåskärm när jag pluggade i klockan i min USB-hub men nu när jag pluggar in den direkt i en av datorns portar så

Tack ! Kopplade in klockan på en USB direkt i datorn isf i en USB-hub och sedan dess har det fungerat !

Har FR305 som jag använt dagligen i kanske 40 dagar, får BSOD rätt ofta. Ibland kan det bli uppåt 4-5 BSOD på raken. Det är väldigt sällan uploading går 100% på funbeat eller på garmin connect heller, får starta om alltför ofta.

Kör Windows 7 x64, har an