Quote from Guest on 25 June 2011, 23:15Har blivit så j.vla biten på cykling men behöver lite råd,
Som det är nu så cyklar jag 1 mil till jobbet och då självklart 1 mil hem och då kör jag så fort som jag kan. Gör 1 mil på ca 22 minuter och då är halva vägen inne i innerstan. Cyklar oxå ibland
Har blivit så j.vla biten på cykling men behöver lite råd,
Som det är nu så cyklar jag 1 mil till jobbet och då självklart 1 mil hem och då kör jag så fort som jag kan. Gör 1 mil på ca 22 minuter och då är halva vägen inne i innerstan. Cyklar oxå ibland
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 23:25http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=698144
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 23:55Har samma förutsättningar hemma + en fru som löptränar. Vi brukar "bytas" av i veckorna eller tränar ungefär varannan dag.
Jag cyklar till 95% (ibland byts passet mot löpning om tiden är knapp) och veckorna brukar se ut så här:
Måndag: vila
Tisdag: cykli
Har samma förutsättningar hemma + en fru som löptränar. Vi brukar "bytas" av i veckorna eller tränar ungefär varannan dag.
Jag cyklar till 95% (ibland byts passet mot löpning om tiden är knapp) och veckorna brukar se ut så här:
Måndag: vila
Tisdag: cykli
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 09:36Sök upp en cykelklubb i din närhet, dom flesta har någon form av nybörjarträning och det är (tycker jag) mycket roligare att cykla i grupp. Enda nackdelen är att man för dom passen blir låst till specifika tider (jag har också sambo och 2 små knoddar)
Sök upp en cykelklubb i din närhet, dom flesta har någon form av nybörjarträning och det är (tycker jag) mycket roligare att cykla i grupp. Enda nackdelen är att man för dom passen blir låst till specifika tider (jag har också sambo och 2 små knoddar)
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 15:10Det ser ut som du bor i Stockholmsområdet... Åk med på någon av fredrikshofs träningar, de är öppna för intresserade nybörjare. Där får du mycket tips hur du ska bära dig åt som cyklist, hjälp med träning, cykel-etikett/säkerhet, materialfrågor etc... Sen
Det ser ut som du bor i Stockholmsområdet... Åk med på någon av fredrikshofs träningar, de är öppna för intresserade nybörjare. Där får du mycket tips hur du ska bära dig åt som cyklist, hjälp med träning, cykel-etikett/säkerhet, materialfrågor etc... Sen