Quote from Guest on 28 April 2010, 12:38Jag tror bockstyret har funnits i ett sekel och det tillverkas fortfarande. Det kommer också nya varianter på styren, tempo tex.
Är det bockstyret som fortfarande är ledande inom distanslopp?
Jag har tex fått tipset att bara hålla in armbågarna, kura ih
Jag tror bockstyret har funnits i ett sekel och det tillverkas fortfarande. Det kommer också nya varianter på styren, tempo tex.
Är det bockstyret som fortfarande är ledande inom distanslopp?
Jag har tex fått tipset att bara hålla in armbågarna, kura ih
Quote from ellen olsson on 28 April 2010, 12:48Utdrag ur reglerna:
I tävlingar, andra än de i 1.3.023 angivna, får endast traditionell typ av
styre användas (se bild, Linjelopp landsväg) Handstödet skall vara
placerat i ett område som beskrivs enligt följande:
Övre begränsning: Den vågräta linjen frå
Utdrag ur reglerna:
I tävlingar, andra än de i 1.3.023 angivna, får endast traditionell typ av
styre användas (se bild, Linjelopp landsväg) Handstödet skall vara
placerat i ett område som beskrivs enligt följande:
Övre begränsning: Den vågräta linjen frå
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 15:43Jag tror det var förra året under TdF, som Magnus Bäckstedt blev intervjuad.
Han berättade att hans lag hade gjort vindtunnelprov, och det lägsta vindmotståndet fick de med händerna uppe på bromshandtagen, armbågarna vinklade in som mycket som möjligt, k
Jag tror det var förra året under TdF, som Magnus Bäckstedt blev intervjuad.
Han berättade att hans lag hade gjort vindtunnelprov, och det lägsta vindmotståndet fick de med händerna uppe på bromshandtagen, armbågarna vinklade in som mycket som möjligt, k
Quote from Berit Bengtson on 28 April 2010, 15:52Markku:
Hur gör du den kopplingen?
Markku:
Hur gör du den kopplingen?
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 15:54Dock erbjuder bockstyret möjligheten att variera sin position en hel del, vilket kan vara trevligt.
Dock erbjuder bockstyret möjligheten att variera sin position en hel del, vilket kan vara trevligt.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 16:05Svårt att spurta på 53/11 med händerna i bromshandtagen.
Svårt att spurta på 53/11 med händerna i bromshandtagen.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 17:22"... det lägsta vindmotståndet fick de med händerna uppe på bromshandtagen, armbågarna vinklade in som mycket som möjligt, knäna mot ramen och kroppen nedhukad."
Är det inte risk att knäna slår emot armbågarna då?
Det måste jag testa.
"... det lägsta vindmotståndet fick de med händerna uppe på bromshandtagen, armbågarna vinklade in som mycket som möjligt, knäna mot ramen och kroppen nedhukad."
Är det inte risk att knäna slår emot armbågarna då?
Det måste jag testa.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 17:25Nja de jobbiga är om knäna slår i magen 😉
Nja de jobbiga är om knäna slår i magen 😉
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 17:26Då har du styret för lågt.
Vilket är vanligt.
Då har du styret för lågt.
Vilket är vanligt.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 17:31Nää det är den långa skadevintern som tvingat fram naveln i färdriktningen... om man säger så 😉
Nää det är den långa skadevintern som tvingat fram naveln i färdriktningen... om man säger så 😉