Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBoende i Vansbro
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan,
Jag ska simma Vansbrosimmet för först gången i sommar. Hur länge brukar folk stanna där? Ska boka boende och funderar på hur många dagar och vilka dagar man bör boka. Funderar på att åka upp fredag och hem måndag för att få lite uppladdning på pla

Det vanligaste är nog att åka upp dagen innan och sedan åka hem efter prisutdelningen.
En kompis åkte upp tidigt på morgonen samma dag från Göteborg men det var väl ingen höjdare.

de ssite tre år åker jag upp dagen innan och hem efter prisutdelning. men jag har bara körde hem en gång, de andra två gånger hade jag andra som kunde hjälpa. (bo i växjö)

men om detta är din första gång och du har tid, det kanske skulle var rolig för d

Jag simmade både HalvVansbro & Vansbrosim förra året - åkte
dagen innan & kom hem efter VAnsbro simmet - typ långhelg!
Vi åkte upp hela familjen och hyrde en stuga - hör av dig ifall du behöver adressen till den.

Hyrde ett par gånger rum i stora vita villan precis före bron. Trevlig tant som hyr ut, och många andra simmare som bor där - härlig atmosfär

Finns det gott om tältplatser? På campingplatserna står det först till kvarn när det gäller tältplatserna, men på Vätternrundan brukar ju å andra sidan folk tälta överallt där det finns gräs.

om man kommer på fredag eller tidig på lördag är det gott om platser, men lite senare på lördag kan det var tuff.

den tältplats jag har sett ligger i ett football plan och de har inte gjört något uppdelning så en liten tält kan ta en hel del plats om man

Det finns två campingplatser i själva Vansbro; "Plasket" i anslutning till målområdet och Vanåvallen. På den senare, som egentligen är en fotbollksplan, måste man boka plats. Om man är sent ute (det är nog dags redan nu!), så finns det en campingplatser p

Låter vettigt att hänga kvar lite efter och äta en massiv middag. Skulle verkligen behöva lite tips på boende. Alla tre jag mailat har fullt. Har ev plats i bil från stockholm på lördagen ifall någon vill vara med och dela soppa.

Jag startar kl 1145 på s

min tips är att du ringe vansbro turist byrå varanan dag. vi pratade med de på en onsdag och då sa de att de hade bara skol platser kvar ca 3-4mil från vansbro men då var det bara fredag och lördag kväll.

så vi skulle undersöka om vi kunde hitta en hote

12