Quote from Guest on 3 September 2012, 20:43Ja, eftersom startplatserna gick så blixtsnabbt som de gjorde till Ironman Kalmar 2013, så är det väl även så pass galet att man redan behöver fundera, och eventuellt boka, boende.
Så, tar gärna emot bra tips på boende i Kalmar under Ironman-helgen (tors
Ja, eftersom startplatserna gick så blixtsnabbt som de gjorde till Ironman Kalmar 2013, så är det väl även så pass galet att man redan behöver fundera, och eventuellt boka, boende.
Så, tar gärna emot bra tips på boende i Kalmar under Ironman-helgen (tors
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 20:53Jag tror att alla hotell i Kalmar är "triathlonanpassade" den helgen. Än så länge finns det gott om rum, men de tar nog snabbt slut. Särskilt när officiella bokningen via Nirvana öppnar. (Jag ser ingen fördel att boka där, tvärtom verkar det dyrt)
Jag har
Jag tror att alla hotell i Kalmar är "triathlonanpassade" den helgen. Än så länge finns det gott om rum, men de tar nog snabbt slut. Särskilt när officiella bokningen via Nirvana öppnar. (Jag ser ingen fördel att boka där, tvärtom verkar det dyrt)
Jag har
Quote from Funbeat user on 4 September 2012, 07:39Jag bodde på Svanen både förra året och i år och kan varmt rekommendera dem. Promenadavstånd till växlingsområdet, japp, även efter tävlingen är det promenadavstånd 😉 och istället för mintchoklad på kudden i rummet får man en vattenflaska och en Vitargob
Jag bodde på Svanen både förra året och i år och kan varmt rekommendera dem. Promenadavstånd till växlingsområdet, japp, även efter tävlingen är det promenadavstånd 😉 och istället för mintchoklad på kudden i rummet får man en vattenflaska och en Vitargob
Quote from Funbeat user on 4 September 2012, 08:17På ovanstående förslag bokade jag just "familjepaket" på Svanen, 3 hotelldygn (in 15 - ut 18 augusti). Drygt 5 800 kr för mig med familj (2 vuxna o 2 barn under 12 år).
"Det är lite högre pris under Ironman"Nu är det bara träningen som återstår att göra
På ovanstående förslag bokade jag just "familjepaket" på Svanen, 3 hotelldygn (in 15 - ut 18 augusti). Drygt 5 800 kr för mig med familj (2 vuxna o 2 barn under 12 år).
"Det är lite högre pris under Ironman"
Nu är det bara träningen som återstår att göra
Quote from Funbeat user on 4 September 2012, 08:55Tackar för tipsen! Svanen bokad även till mig och min familj! Då var väl allt klart? Just det, träna var det ja...
Tackar för tipsen! Svanen bokad även till mig och min familj! Då var väl allt klart? Just det, träna var det ja...
Quote from Funbeat user on 4 September 2012, 23:45Om ni träffar på några vegetarianer (helst riktiga = animaliefria) som söker boende, så kan ni skicka dem hem till mig. Jag har ett ganska stort hus fyra minuters cykelväg (på tempohojen, om man har tränat bra, har medvind och slipper rödljus) från starte
Om ni träffar på några vegetarianer (helst riktiga = animaliefria) som söker boende, så kan ni skicka dem hem till mig. Jag har ett ganska stort hus fyra minuters cykelväg (på tempohojen, om man har tränat bra, har medvind och slipper rödljus) från starte
Quote from j sollerman on 5 September 2012, 08:36Svanen kan jag verkligen rekommendera. Riktigt nära starten, och det är väl det som räknas =) Tyävrr hade dom ingen frukost för oss tävlande 2010 men det verkar som dom har bättrat sig på den punkten =)
Svanen kan jag verkligen rekommendera. Riktigt nära starten, och det är väl det som räknas =) Tyävrr hade dom ingen frukost för oss tävlande 2010 men det verkar som dom har bättrat sig på den punkten =)
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 09:51Svanen är helt perfekt om man tycker att 40 km löpning är lagom.
Svanen är helt perfekt om man tycker att 40 km löpning är lagom.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 09:52Bodde på Kalmar Slottshotell. De hade en deal så det blev faktiskt billigare per natt för de som tävlar i Kalmar Triathlon. Så hatten av för slottshotellet! God frukost också tidigt på morgonen och fina rum. Helt ok avstånd till starten. Dock vet jag inte
Bodde på Kalmar Slottshotell. De hade en deal så det blev faktiskt billigare per natt för de som tävlar i Kalmar Triathlon. Så hatten av för slottshotellet! God frukost också tidigt på morgonen och fina rum. Helt ok avstånd till starten. Dock vet jag inte
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 18:35...och Slottshotellet om 30 km...
...och Slottshotellet om 30 km...