Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBoktips för nybörjare!
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag håller på att komma igång med träningen inför någon form av sprint nästa år. Jag började med att läsa "Triathlon training in four hours a week", och den var en riktig kick-start-bok! Vill man inte köra triathlon efter att ha läst den är man antagligen

Två böcker som jag gillar är Going long av Gordon Bryne och Joe Friel, The Perfect distance av Tom Rodgers och självklart så måste man väl nämna Triathletes training bible av Joe Friel.

Det finns jätte många böcker det mesta dock på engelska. Men man ka

Tack för tipsen!

Engelska är inget problem. Jag är alltså inte ute efter iron man-böcker, utan mera böcker om kortare distanser. "Going long" låter väldigt iron manigt.
🙂

Training bible låter lovande!

- Ett alternativ är att du lägger ut ditt träningsupplägg och dina mål här så att folk kan kommentera. Det finns mycket erfarenhet på detta forum. Folk är oftast väldigt vänliga mot oss nybörjare. 🙂
- Om ditt mål är att klara av en sprint under nästa år

Här är resultatet av en liknande tråd tidigare...

Då är listan komplett, när vi läst allt det här kan vi allt Smiley...Träna roligt mvh Roger

Simning
Titel Författare Boktipsare
Total Immersion Terry Laughlin, John Delvis Kim Felt
Fitness Swimming Emmet

Tack för tipsen! Bra lista där.

Johan; Jo jag vet att man kan få mycket tips online, men nu tänkte jag mig att leta just böcker. Jag vet också att det inte spelar så stor roll hur man tränar för en enkel sprint, men jag tycker ändå det är roligt att läsa

Youtube är ju också en källa till både tips och inspiration.:-)

Frida - för ett lite annat perspektiv än de flesta, se bok online http://www.endurancenation.us/book/manual/lctm.php

Ja, Youtube har jag kollat en del. En onlinebok, så trevligt! Och gratis också. (t+)

Läser en rolig bok just nu - Jag vill ju bara se bra ut naken - Colt. Inte så hard core kanske men väldigt underhållande. Lite tips får man här och där påvägen med gällande träning.

12