Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBorås City Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Lördagen den 9 juni går sommarens roligaste utmaning av stapeln - Borås city Triathlon.

Tävlingen utgörs av 1/10-dels Ironman; 380 m simning i Viskan, 18 km cykel fram och tillbaka till Rydboholm samt 4,2 km löpning inne i Stadsparken.

Utmana dig själv!

Strax dags! (Strags dax?)

SMHI säger att det skall bli 14 grader och skurar, danskarna och norrmännen att skurarna skall hinna gå över och temperaturen komma upp några snäpp till; alla är ense om att det skall bli medvind på hemvägen.
Hur är vattentemper

Läste just PM.
Tycker synd om de som ska köra tävlingsklass och betalar avgift när arrangören inte ens ser till att ha domare på cykelsträckan.
Kommer bli samma draft-fest som förra året 🙁

På Pasis blogg.
http://www.runnersworld.se/blogs/pasisalonen/borascitytriathlon-tavlingspm.htm

Jag har inget emot att man kör utan domare på "inofficiella" tävlingar.
Men när det är tävlingsklass (som sanktioneras av förbundet) så borde man fixa rätt

Hej killar!

Roligt att ni engagerar er!

16 personer i tävlingsklass!

Många av er känner varandra.

Hur många domare vill ni att jag skall ordna åt er??

"Gubbe" tack för den 😉

Med vänliga hälsningar Pasi / Tävlingsledare

Pasi:
Jag förstår att vi låter som några gnällkärringar som bara är elaka...

Men jag vet hur jävla förbannad jag var förra året efter att ha blivit omkörd av en rejäl klunga (som syns rätt tydligt när de sen kommer in för växling på videon) och sen fick

Nu fick jag PM:et i mejlen, så du är förlåten, Pasi.
Och gubbe blir man per definition när man passerar trettio, om man varit ung man dessförinnan. (Annars är risken överhängande att man blir tant i stället.)

Om det nu har varit problem tidigare, vore de

Hemkommen efter premiärtriathlon.
Sjukt kul och jag kommer definitivt köra fler.

Lite väl mycket klungkörning av vissa på cykeln tyvärr, men är man vek så får man väl göra det.

Här är min race-report om någon är nyfiken.
http://jonijogger.blogspot.se/2

Jag är också riktigt nöjd med arrangemanget. Det enda som kunde förbättras är stadigare cykelställ (gärna numrerade, så att det inte blir så trångt för de som kommer sist), kanske lite bättre plats på cykel ut och något mer uppstyrd startprocedur (även om

Jo, en sak till: i tävlingsklass var alla riktigt duktiga på att hålla tiometersregeln.