Quote from Guest on 31 March 2010, 11:28Kollade in Garmins sida för ett tag sen och upptäckte då att jag en 2 eller 3 versioner gammal version av mjukvaran i min 405a. Vad är det som skiljer uppdateringarna åt och hur gör jag för att uppdatera klockan?
Har i dagsläget programversion 2.3 och GP
Kollade in Garmins sida för ett tag sen och upptäckte då att jag en 2 eller 3 versioner gammal version av mjukvaran i min 405a. Vad är det som skiljer uppdateringarna åt och hur gör jag för att uppdatera klockan?
Har i dagsläget programversion 2.3 och GP
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 11:38Det finns beskrivningar på vad varje uppdatering innehåller, t.ex buggrättningar och förbättrningar.
Testa med följande länkar:
http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp
https://buy.garmin.com/shop/store/fr405update.jsp - Här har du ä
Det finns beskrivningar på vad varje uppdatering innehåller, t.ex buggrättningar och förbättrningar.
Testa med följande länkar:
http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp
https://buy.garmin.com/shop/store/fr405update.jsp - Här har du ä
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:11Haha jo, jag har ju kört på den stilen hittills! Bara ladda och köra!
men hur gör man praktiskt för att uppdatera, görs det via ANT-stick?
Ska kolla in de där länkarna senare!
Haha jo, jag har ju kört på den stilen hittills! Bara ladda och köra!
men hur gör man praktiskt för att uppdatera, görs det via ANT-stick?
Ska kolla in de där länkarna senare!
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:46Hur du gör finns dokumenterat på sista länken.
Saxat från länken:
Instructions:
1.Internet Explorer users on Windows Vista must add "buy.garmin.com", "mygarmin.garmin.com" and "connect.garmin.com" to your list of Trusted Sites in the Security tab under
Hur du gör finns dokumenterat på sista länken.
Saxat från länken:
Instructions:
1.Internet Explorer users on Windows Vista must add "buy.garmin.com", "mygarmin.garmin.com" and "connect.garmin.com" to your list of Trusted Sites in the Security tab under
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 13:11"Så med andra ord, niemas problemas! 😉 "
Eller så är det då problemen börjar 🙂
Jag lever efter devisen: "Rör inget som fungerar"
Det har jag kommit fram till efter mångårig erfarenhet av mjukvaruindustrin och alltför många timmar bortslösade tittand
"Så med andra ord, niemas problemas! 😉 "
Eller så är det då problemen börjar 🙂
Jag lever efter devisen: "Rör inget som fungerar"
Det har jag kommit fram till efter mångårig erfarenhet av mjukvaruindustrin och alltför många timmar bortslösade tittand
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 13:52Jag hade ju som sagt inte klickat på länkarna... men tack för den snabblektionen 🙂 Ja, jag får ju läsa på lite vad som egentligen är skillnaden innan jag uppdaterar så det inte blir sämre...
Jag hade ju som sagt inte klickat på länkarna... men tack för den snabblektionen 🙂 Ja, jag får ju läsa på lite vad som egentligen är skillnaden innan jag uppdaterar så det inte blir sämre...
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 13:58Peter!
I vanliga fall så håller jag helt med dig, eftersom jag också arbetar inom mjukvaruindustrin och har så gjort de senaste tio åren. Men hade jag vetat att det fanns problem med uppdateringen av just 405 i det läget så hade jag sagt det. Men efterso
Peter!
I vanliga fall så håller jag helt med dig, eftersom jag också arbetar inom mjukvaruindustrin och har så gjort de senaste tio åren. Men hade jag vetat att det fanns problem med uppdateringen av just 405 i det läget så hade jag sagt det. Men efterso
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 14:58Nej, min kommetar rörde egentligen inte alls uppdateringen till Garmin-klockan. Den har jag ingen erfarenhet av utan det var en mer allmänt hållen varning till att alltför lätt uppgradera bara för uppgraderingens skull.
Firmware till en separat manick so
Nej, min kommetar rörde egentligen inte alls uppdateringen till Garmin-klockan. Den har jag ingen erfarenhet av utan det var en mer allmänt hållen varning till att alltför lätt uppgradera bara för uppgraderingens skull.
Firmware till en separat manick so
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 14:15Nu har jag äntligen uppdaterat och det var verkligen lätt som en plätt.
Nu har jag så version 2.5 men GPS:en är fortfarande på 2.1. Är det den nyaste?
Nu har jag äntligen uppdaterat och det var verkligen lätt som en plätt.
Nu har jag så version 2.5 men GPS:en är fortfarande på 2.1. Är det den nyaste?
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 15:03Ja, det är rätt! 🙂
Ja, det är rätt! 🙂