Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad är Bore Cup?

Bore Cup är en löparserie som startade i december 1982. Varje vintersäsong sedan dess har Bore Cup arrangerats i december, januari, februari och mars efter ett rullande schema mellan de fyra arrangörsklubbarna som fr.o.m. säsongen 2007 b

På lördag är det dags för årets sista deltävling i Bore Cup, i Östhammar.

Det blir samma bana som vid den 100:e deltävlingen, 7.150 m (1 varv) och 14.300 m (2 varv). Män, M40 & M50 kör långa banan, övriga klasser korta banan.

Anmälda så här långt, innan

Sätt stopp för anmälan! Med det startfältet i M50 har jag segerchans 🙂 Visserligen ska vi på Berns kvällen innan men jag får beställa in från pasta-menyn.

Tänker du pastaladda för ynka 15 km? 🙂

Tyvärr Leffe, ny uppdaterad startlista utlagd idag f.m.

Och det blir nog fler...

Va!? Ställer Hemlingby upp med 3st födda på 60-talet i M50. Känner ni er så gamla? Fast för att slå mig räcker det nog med en 57:a om han heter Göran.

Den storrökaren slår du väl i alla fall? Han mäktar ju inte med bättre än 38-39 min på milen just nu, bäst att passa på medan han är otränad... 🙂

Vågar vi hoppas på asfaltslöpning på lördag? Någon som vet läget uppe i Östhammar?

Bor 15km från Östhammar å vägarna börjar så sakteliga tina upp. jag återkommer på Fredag med rapport

Är intresserad av väglaget.
Behövs det dubbar? Ligger det snöhögar, isbeläggning eller kanske sommarasfalt under fötterna i morgon i Östhammar, på de stora och små vägarna man skall kämpa på?

Tyvärr har jag sjuka barn hemma så jag har ej varit å provat löpvägarna.
Men i orten jag bor 15km bort är det snöfritt på de större vägarna om än blött/halt.
Snö och is på cykelvägarna samt mindre lokalgator. Hoppas det är till någon nytta om än inte den

12