Quote from Guest on 4 May 2010, 11:48Jag är nybörjare på det här med cykel och undrar om ni som bor i sthlm/omnejd kan rekommendera bra träningsvägar för lvhcykling.
Gärna en "rundbana" eller sträcka där det inte är några rödljus eftersom jag ska öva på att trycka på i tempoställning inför
Jag är nybörjare på det här med cykel och undrar om ni som bor i sthlm/omnejd kan rekommendera bra träningsvägar för lvhcykling.
Gärna en "rundbana" eller sträcka där det inte är några rödljus eftersom jag ska öva på att trycka på i tempoställning inför
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 11:58Jag bor vid Odenplan så vi har samma utgångspunkt.
Oftast kör jag norrut mot Vallentuna via Sollentuna och Skålhamravägen. Norr om Vallentuna finns massor med fina vägar utan så mycket trafik, t.ex. sträckan mellan Sälna och Frösunda.
Mitt andra val är
Jag bor vid Odenplan så vi har samma utgångspunkt.
Oftast kör jag norrut mot Vallentuna via Sollentuna och Skålhamravägen. Norr om Vallentuna finns massor med fina vägar utan så mycket trafik, t.ex. sträckan mellan Sälna och Frösunda.
Mitt andra val är
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:18Det finns också en ganska bra sträckning neråt Södertälje till. Lite trist att ta sig ner dit också men när man väl är där blir det lätt ett antal mil på fina vägar! 🙂
Jag själv som bor i innerstan kör också gärna kortare rundor på Djurgårn och i Stora
Det finns också en ganska bra sträckning neråt Södertälje till. Lite trist att ta sig ner dit också men när man väl är där blir det lätt ett antal mil på fina vägar! 🙂
Jag själv som bor i innerstan kör också gärna kortare rundor på Djurgårn och i Stora
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:30Kanon, mkt uppskattat, tack!
Tror jag lutar mer mot Ekerö och Färingsö, jag är mer familjär med vägarna ut mot drottningholm, än norröver i stan.
Är lite mesig av mig så jag föredrar cykelbanor framför vägen. Inbillar mig alltid att det kommer en lastbi
Kanon, mkt uppskattat, tack!
Tror jag lutar mer mot Ekerö och Färingsö, jag är mer familjär med vägarna ut mot drottningholm, än norröver i stan.
Är lite mesig av mig så jag föredrar cykelbanor framför vägen. Inbillar mig alltid att det kommer en lastbi
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:46Bor oxå i Vasastan numera. Kanske läge att ta sällskap? Eftersom jag flyttat in till stan från Sollentuna är jag van vid de härliga vägarna norr om linjen Väsby - Vallentuna. Ett bra sätt är att ta cykeln på pendeln till Väsby, Rosersberg eller Märsta, cy
Bor oxå i Vasastan numera. Kanske läge att ta sällskap? Eftersom jag flyttat in till stan från Sollentuna är jag van vid de härliga vägarna norr om linjen Väsby - Vallentuna. Ett bra sätt är att ta cykeln på pendeln till Väsby, Rosersberg eller Märsta, cy
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:55Tack för infon Martin,
Ska ta och kolla på Stora Skuggan-området, ser väldigt lugnt ut.
Tack för infon Martin,
Ska ta och kolla på Stora Skuggan-området, ser väldigt lugnt ut.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 13:00Tack för erbjudandet Anders! Vi kan väl se om det går att samköra ngn gång framöver. Brukar bli lite kort framförhållning ibland med småbarn och jobb "i vägen", men hade vart kul att snacka lite tips med dig angående IM oxå.
Tack för erbjudandet Anders! Vi kan väl se om det går att samköra ngn gång framöver. Brukar bli lite kort framförhållning ibland med småbarn och jobb "i vägen", men hade vart kul att snacka lite tips med dig angående IM oxå.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 13:27@Reine
Jag bor vid Odenplan. Håller med Fredrik: Färingsö/Stenhamra är mkt bra. Åk antingen Solnabron, Råsunda, Huvudsta, Brommaplan osv eller via Fridhemsplan, Tranbergsbron, Brommplan osv. Den senare vägen är f.n. bättre sopad (i Solna ligger sopningen
@Reine
Jag bor vid Odenplan. Håller med Fredrik: Färingsö/Stenhamra är mkt bra. Åk antingen Solnabron, Råsunda, Huvudsta, Brommaplan osv eller via Fridhemsplan, Tranbergsbron, Brommplan osv. Den senare vägen är f.n. bättre sopad (i Solna ligger sopningen
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 14:47Jag har kört Barnhusbron - Flemingsgatan - St. Eriksplan- Tranebergsbron, men sen supit bort mig ute i Bromma och inte vikit av mot Drottningholm, ska nog förlänga mina rundor och sikta på Ekerö.
Tack för hjälpen allihop!
Jag har kört Barnhusbron - Flemingsgatan - St. Eriksplan- Tranebergsbron, men sen supit bort mig ute i Bromma och inte vikit av mot Drottningholm, ska nog förlänga mina rundor och sikta på Ekerö.
Tack för hjälpen allihop!
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 15:11Jag tycker det vore riktigt kul om vi kunde bli några som tog oss ut på en runda eller två med utgång från innerstan 🙂
Det här med att cykla i Roslagen ska också vara riktigt nice!
Jag tycker det vore riktigt kul om vi kunde bli några som tog oss ut på en runda eller två med utgång från innerstan 🙂
Det här med att cykla i Roslagen ska också vara riktigt nice!