Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra växlingsteknik?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej.

När man växlar till en mindre klinga fram så blir det ju en ganska stor förändring i utväxlingen, vilket jag då behöver kompensera för genom att växla till mindre krans bak. När jag prövar att göra detta samtidigt tycker jag dock att detta ofta verk

Jag gör som du beskrev men har inte upplevt det så.
Du kan byta där bak först samtidigt som du lätta på tramperna innan du byta där fram. Tar inte mer en 1 sekund

Om det blir rassel när du växlar så kanske en justering av växlarna behöver göras.

Risk för roligt kedjetrassel.

Växla bak först och sedan direkt fram.
När du är lite starkare så går det att köra andra varianten.

Jag trycker in mina "Musöron" med en liten liten fördröjning. Inga problem då inte. Rassel? tja kanske det. Dock inget jag tänker på.

Vänligen

P.

Tack för svaren!

Ska pröva att växla bak lite före och se om det går bättre.

Mvh Marcus

För mig funkar det klockrent att trycka till på musöronen samtidigt. Men rimligtvis bör det vara skonsammare och med mindre risk för rassel om man gör det i följd.

Jag växlar också bak först och sedan fram. Gäller att planera körningen som min körskolelärare hela tiden sa

Det er best å ta en av gangen. De fleste kvinner mener at Menn ikke er særlig god til Multitasking. Og klarer vi å ha to tanker i hode på en gang, så er de like. (H:)

Räcker det inte med en task?

12