Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBrickpass för järnman-maran
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag undrar om någon har några bra brickpass för järnman-maran?

Jag kör ibland 1,5h cykel ganska hårt och sen direkt 20k löpning 5 min/km. Duger det? Annars bara springa 2-3 km efter ett längre cykelpass.

Torbjörn, hur ser din planering ut framöver? Lust att ta ett 1,5h + 20k-pass någon dag?

Jag kör hitills mellan 4-8km efter alla möjliga cykelpass. Jag hörde talas om ett mer avancerad metodik. Man skulle tvinga sig att köra den planerade mara-fart den första delen av löpningen. För att sedan köra några delar med hårdare fart varav en i tävli

Det är _väldigt_ lätt att dra iväg för snabbt ut på löpningen i en IM. Man har ingen koll på hur fort det går de första kilometrarna och är otroligt glad över att vara klar med cyklingen.

Jo, det är lätt att dra iväg..
* Kör extra lugnt en till två km
* Ät och drick mycket på cykeln (ej för mycket vatten, då det kan ge saltbrist)

Motsvarande gäller ju även efter växling till cykel.

> Man har ingen koll på hur fort det går de första kilometrarna och är otroligt glad över att vara klar med cyklingen.

Glad över att vara klar med cyklingen? Nja, jag skulle nog föredra att cykla mer framför att springa... 🙂

Vågar man väl knappast säga, men jag springer alltid i min mara-fart på all löpträning som inte är intervaller, dvs 4.50 -5.10 som ju ger ett snitt på 5 vilket ger 3.30 🙂

Fredrik, som du känner till finns det lopp där man bara cyklar också 😉

> Fredrik, som du känner till finns det lopp där man bara cyklar också 😉

Jovisst, och du vet ju att det finns lopp där man bara springer. 😉

Har du anmält dig till Soteledens Terrängmarathon förresten? Jag pratade med Bjarne Koning, Fredrik Ölmqvist o

12