Quote from Guest on 22 November 2007, 09:49Nae, det funkar inte... Jag hinner/orkar inte uppehalla den meckarambition som jag onskar. Det blir kanske varannan eller var tredje vecka som jag tvattar och smorjer cykel och drivlina, och eftersom jag pendlar nastan dagligen i ganska regniga och grusig
Nae, det funkar inte... Jag hinner/orkar inte uppehalla den meckarambition som jag onskar. Det blir kanske varannan eller var tredje vecka som jag tvattar och smorjer cykel och drivlina, och eftersom jag pendlar nastan dagligen i ganska regniga och grusig
Quote from Bertil Nolheim on 22 November 2007, 09:59Mitt underhåll på pendlarcykeln inskränker sig till att smörja kedjan varje gång den blivit blöt (nästan dagligen så här års).
Smörjningen gör jag på plats genom att torka av kedjan, smörja den, snurra några varv och torka den igen. Det funkar alldeles
Mitt underhåll på pendlarcykeln inskränker sig till att smörja kedjan varje gång den blivit blöt (nästan dagligen så här års).
Smörjningen gör jag på plats genom att torka av kedjan, smörja den, snurra några varv och torka den igen. Det funkar alldeles
Quote from Funbeat user on 22 November 2007, 10:18Funderar på om inte en fixie ( fast med bromsar, man är ju familjeförsörjare) skulle vara det optimala pendlingsalternativet. Cykelbuden som är ute i alla lägen gillar ju dem för att de krånglar så lite, liknar mina behov/intressen. Belgien är ju platt oc
Funderar på om inte en fixie ( fast med bromsar, man är ju familjeförsörjare) skulle vara det optimala pendlingsalternativet. Cykelbuden som är ute i alla lägen gillar ju dem för att de krånglar så lite, liknar mina behov/intressen. Belgien är ju platt oc
Quote from Ingemar Lindgren on 22 November 2007, 10:55Belgien platt...? Jag tror du pratar om grannlandet Holland, har i Belgien finns det iofs inga berg, men leran har spytts ut ur inlandsisen i ett standigt vagmonster, upp o ner, upp o ner...
Nej, man far val acceptera omstandigheterna. Jag ska stalla fra
Belgien platt...? Jag tror du pratar om grannlandet Holland, har i Belgien finns det iofs inga berg, men leran har spytts ut ur inlandsisen i ett standigt vagmonster, upp o ner, upp o ner...
Nej, man far val acceptera omstandigheterna. Jag ska stalla fra
Quote from Bertil Nolheim on 22 November 2007, 11:12Förr när jag bara hade en bytte jag en gång om året och var tvungen att byta kransarna också.
Nu kör jag med 1%:s regeln. Vet faktiskt inte hur ofta jag behöver byta på vintercykeln. På racern, som bara används då det är torrt, räcker en gång om året, ca
Förr när jag bara hade en bytte jag en gång om året och var tvungen att byta kransarna också.
Nu kör jag med 1%:s regeln. Vet faktiskt inte hur ofta jag behöver byta på vintercykeln. På racern, som bara används då det är torrt, räcker en gång om året, ca
Quote from Funbeat user on 22 November 2007, 13:28Sorry, när jag tänker efter minns jag det kuperade belgiska landskapet, trevligt på motorcykel då (för 23 år sen) men kanske inte lika behagligt på cykel...
Undrar ändå om inte en fixie vore optimalt när det är blött/sandigt. Grejerna håller bättre och k
Sorry, när jag tänker efter minns jag det kuperade belgiska landskapet, trevligt på motorcykel då (för 23 år sen) men kanske inte lika behagligt på cykel...
Undrar ändå om inte en fixie vore optimalt när det är blött/sandigt. Grejerna håller bättre och k
Quote from Ingemar Lindgren on 22 November 2007, 16:43Jag tror en fixie ar mer kul an praktiskt till pendling. Kan tanka mig min frustration over alla rodljus som man ar tvungen att stanna vid och gasa pa igen. Och jag skulle nog behova riktigt bra bromsar isf... Men du har val en lite annan pendlingsvag nuf
Jag tror en fixie ar mer kul an praktiskt till pendling. Kan tanka mig min frustration over alla rodljus som man ar tvungen att stanna vid och gasa pa igen. Och jag skulle nog behova riktigt bra bromsar isf... Men du har val en lite annan pendlingsvag nuf
Quote from Fredrik Närenfors on 22 November 2007, 22:28Lättare att hålla balansen på en fixie vid rödljusen. Sen är det ju strålande intervallträning med alla start och stopp.
En bekant håller på att bygga en fixie med vändbart bakhjul. På ena sidan är det en frikrans och på den andra sidan ett fast nav.
Lättare att hålla balansen på en fixie vid rödljusen. Sen är det ju strålande intervallträning med alla start och stopp.
En bekant håller på att bygga en fixie med vändbart bakhjul. På ena sidan är det en frikrans och på den andra sidan ett fast nav.
Quote from Funbeat user on 22 November 2007, 22:30ska man sjunga eller inte då, per? 😉
ska man sjunga eller inte då, per? 😉
Quote from Fredrik Närenfors on 22 November 2007, 22:31När man kör intervaller på stan räcker det med att vissla på alla tjejer (H)
När man kör intervaller på stan räcker det med att vissla på alla tjejer (H)