Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBristande synergieffekt
You need to log in to create posts and topics.

Simning och cykling ger inget?
Har haft skadeproblem med dels hälar och sedan höft.
Under tiden har jag kunnat köra på för fullt, både när det gäller simning och cykling, som det har blivit ganska mycket av.(t+)
Men bara sparsamt med löpträning.
När jag s

Jo delvist. Men hur är det med orken då? Hastighet är något som måste tränas specifikt för att få, ork /kondition drar du nytta utav från cykel /sim.
Pumpa på med lite 4-800ingar och 1km intervaller i bra tempo så blir du grym sedan.

Ja har märkt det vintrar då jag åkt mycke långfärdsskridsko och inte hunnit springa så mycket.
Jag kan under flera månader, dec-mars, åkt långa skridskoturer 2-3 gånger i veckan och när jag ska börja med att löpa ordentligt igen på våren har jag varit som

Ja, jag märker det direkt! Min lösning, som funkar för mig, är att avsluta alla konkurrerande träningspass med åtminstone liiite löpning... En kvart-tjugo minuter kan jag väl ändå unna mig, det är ju inte så mycket mer tid än jag redan lagt ner på den här

Tror det är mkt individuellt hur det påverkar en och vilken träningsgrund man har sen tidigare.
Har själv tex haft problem med skador i år och inte sprungit speciellt mkt men cyklat desto mer. Men fick ändå en personbästa placering på gbg varvet i år, så