Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBromsklossar.
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska till o köpa ett par nya nu. Tänkte att nån kunde tala om något bra märke eller slag man sak tänka på. Jag har slitit ut mia på kort tid på min MTB/city/Racer cykel. tänkte mest mtrl:et kunde vara skillanad kanske.

Det viktigaste att tänka på när du ska köpa skor är att de ska vara sköna. Ska du slita ut ett par cykelskor så är det viktigt att du inte får skavis osv. Prova ett antal olika och välj de du tycker är skönast.

Sedan finns det två läger, SPD-lägret och L

köp ett par till Linus 😉

Varför då Garry, mina fyra år gamla MTB-dojjor funkar fortfarande utmärkt... behöver iofs snart byta ett av skosnörena... 😉

Linus: Blev det månne en sammanblandning av olika klossar där?

hmm va det inte BROMSklossar ämnet gällde?

Ja det kan man säga Raymond 😀

Så går det när man läser för fort. Nåväl, då blev det lite skosnack också....

Och vad gäller bromsklossar så har jag ingen aning. Har inte bytt mina på racern sedan jag köpte den för tre år sedan. Däremot går bromsklossarn

Kool-Stop gör bra klossar till fälgbromsar. Är det V-bromsar du har?
Kolla in http://www.cyclecomponents.com där finns det en del recensioner på bromsbelägg. Kool-Stop, Thinline, v-bromskloss för 105 kr verkar vara ett bra val.
/E

Erik, jag får kolla upp vad det är jag har. jag vet bara att de går att justera med två mindre skruvar i anknyting till själva klossen.

Ett litet inlägg bara,
En kompis köpte förra året bromsklotsar med inbygda dioder som gör att han har bromsljus när han bromsar.
Tyvärr har jag ingen koll på vad de heter eller var han köpte dem men damd va bra det är när man ligger på rulle bakom honom.

12