Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBruten handled
You need to log in to create posts and topics.

Finns det någon som vet om det går att cykla med en bruten handled. Radiusfraktur som inte krävde operation, utan jag fick enbart en glasfiberskena som ska vara på i 4 veckor. Det är nu 1,5 vecka sedan skadan.
Jag är anmäld till ett motionslopp på söndag.

1. Prova en kort träningsrunda, för att se hur det känns.
2. Rådgör med din läkare.

Jag behövde förvisso operation på min distal radius fraktur. 2 veckor i gips och därefter handledsskydd i 4 veckor. Jag kunde inte cykla under de första 8 veckorna. Det sades att det tar 6-8 veckor innan benet har läkt. Sedan är senor och muskulatur påver

Jag skulle råda dig att inte cykla. Det går säkert om det inte det gör för ont men vibrationerna kan göra att du tappar läkningstid och om du skulle råka ut för något så kan du förvärra skadan. Det är inte Tour de France du missar så det kanske inte är he

Ja, jag hoppar nog över det den här gången. Jag vill inte ens tänka på vad läkaren skulle säga om nästa veckas röntgen skulle visa att benen har flyttat på sig.

Och så minns jag hur det kändes i handleden för 2 år sedan, och då var den troligtvis bara st

Klart du inte ska köra, tänk på säkerheten. Det är faktiskt inte bara du på banan!

Du bör inte köra av det enkla skälet att du utsätter de andra tävlande för risk. Om du behöver göra en undanmanöver kommer du att få så ont att du blir distraherad och kraschar. Att du dessutom försämrar frakturläget då är ju illa för dig men du har ju et