Quote from Guest on 27 July 2007, 20:43Idag var jag med om ett konstigt problem.
Jag har nästan nya "Continental travel contact" däck fram och back på min MTB och idag bytte jag till en helt ny fälg bak, när jag monterat slang/däck på fälgen och ska cykla hem från jobbet så liksom studsar cyke
Idag var jag med om ett konstigt problem.
Jag har nästan nya "Continental travel contact" däck fram och back på min MTB och idag bytte jag till en helt ny fälg bak, när jag monterat slang/däck på fälgen och ska cykla hem från jobbet så liksom studsar cyke
Quote from Funbeat user on 27 July 2007, 20:53kanttråden i däcket är inte fast under "kanten" på fälgen.
Släpp ut luften, börja om o gör rätt!
kanttråden i däcket är inte fast under "kanten" på fälgen.
Släpp ut luften, börja om o gör rätt!
Quote from Funbeat user on 28 July 2007, 09:59Nu har jag demonterat däck/slang en massa ggr. smort in och masserat ner däcket och jag tycker att däcket hamnar i rätt läge men lik förbannat blir det buckligt vad tusan är det för problem..
Nu har jag demonterat däck/slang en massa ggr. smort in och masserat ner däcket och jag tycker att däcket hamnar i rätt läge men lik förbannat blir det buckligt vad tusan är det för problem..
Quote from Lars Ekegård on 28 July 2007, 10:32Testa att pumpa upp lite högre tryck säg 5-7 bar så brukar kanttråden glida rätt.
Edit: Sen en grej till som kan vara värd att kolla, fälgbandet kan glida snett och komma för nära kanttråden och hindra den att glida ner.
Skulle inte det funka så kan det
Testa att pumpa upp lite högre tryck säg 5-7 bar så brukar kanttråden glida rätt.
Edit: Sen en grej till som kan vara värd att kolla, fälgbandet kan glida snett och komma för nära kanttråden och hindra den att glida ner.
Skulle inte det funka så kan det
Quote from Funbeat user on 28 July 2007, 16:28Men pumpa inte FÖR hårt. Jag har fått ett däck att se ut som du beskriver genom att pumpa i 2 bar mer än rekommenderat maxtryck. Det var bara att slänga däcket sedan.
Men pumpa inte FÖR hårt. Jag har fått ett däck att se ut som du beskriver genom att pumpa i 2 bar mer än rekommenderat maxtryck. Det var bara att slänga däcket sedan.
Quote from Funbeat user on 28 July 2007, 16:31Jag åkte till cykelspecialisten på långholmsgatan och killen där höll på i ca 45minuter innan han lyckades få ordning på däcket.
Det var däcket som inte hamnade 100% rätt på fälgen. Killen i butiken pressade i 10bar och bankade, slog och masserade däcket
Jag åkte till cykelspecialisten på långholmsgatan och killen där höll på i ca 45minuter innan han lyckades få ordning på däcket.
Det var däcket som inte hamnade 100% rätt på fälgen. Killen i butiken pressade i 10bar och bankade, slog och masserade däcket
Quote from Camilla Maunu on 29 July 2007, 23:29Vi får hoppas att du inte har samma otur som jag med sju helsikes många punkteringar, för det är jobbigt om du ska till cykelspecialisten varje gång för att få däcket rätt... (#)
Vi får hoppas att du inte har samma otur som jag med sju helsikes många punkteringar, för det är jobbigt om du ska till cykelspecialisten varje gång för att få däcket rätt... (#)
Quote from Funbeat user on 30 July 2007, 13:19Håller tummarna.
Håller tummarna.
Quote from Funbeat user on 6 August 2007, 22:06På tal om däckbyten.. vad har rotationen för direkt betydelse? De flesta däck är ju markerade med en rotationspil..
På tal om däckbyten.. vad har rotationen för direkt betydelse? De flesta däck är ju markerade med en rotationspil..
Quote from Lotta W on 6 August 2007, 22:57Det är för att däckmönstret skall hamna åt "rätt" håll så att greppet blir som det är tänkt.
Det är för att däckmönstret skall hamna åt "rätt" håll så att greppet blir som det är tänkt.