Quote from Guest on 9 May 2011, 09:19Detta har kanske rapporterats förut, men inte vad jag sett i alla fall. Trots att det verkar förekomma ganska ofta.
Tecknena " och ) ihop tolkas som en variant av en smiley. Se här: ")
Detta har kanske rapporterats förut, men inte vad jag sett i alla fall. Trots att det verkar förekomma ganska ofta.
Tecknena " och ) ihop tolkas som en variant av en smiley. Se här: ")
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 09:29Jag har sett det ett flertal ggr (då jag tenderar att använda parantes ganska ofta)
Går att lösa med ett extra mellanslag men det blir inte riktigt snyggt...
Jag har sett det ett flertal ggr (då jag tenderar att använda parantes ganska ofta)
Går att lösa med ett extra mellanslag men det blir inte riktigt snyggt...
Quote from Camilla Höög on 9 May 2011, 09:36")
Märkligt beteende...alltså bug. Citationstecknen behålls och parentesen ersätts med en smiley.
")
Märkligt beteende...alltså bug. Citationstecknen behålls och parentesen ersätts med en smiley.
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 09:46Jag tänker mig att kanske " ) någonstans transformeras till " ) och på något sätt behålls citationstecknet samtidigt som ; ) byts mot en smiley.
Så, nu är buggen så gott som "fixad") <- OBS " )
Jag tänker mig att kanske " ) någonstans transformeras till " ) och på något sätt behålls citationstecknet samtidigt som ; ) byts mot en smiley.
Så, nu är buggen så gott som "fixad") <- OBS " )
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 10:11"Går att lösa med ett extra mellanslag men det blir inte riktigt snyggt... "
Ja. Man kan säkert gå kringelikrokvägar för att lyckas "fulfixa" buggar, men det vore väl ändå trevligare att fixa dem så man slipper?
Jag tycker att detta eviga "det går att l
"Går att lösa med ett extra mellanslag men det blir inte riktigt snyggt... "
Ja. Man kan säkert gå kringelikrokvägar för att lyckas "fulfixa" buggar, men det vore väl ändå trevligare att fixa dem så man slipper?
Jag tycker att detta eviga "det går att l
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 11:24Speciellt som " inte alltid måste ersättas med ".
Speciellt som " inte alltid måste ersättas med ".
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 13:13Lars: Då borde <) bli en smiley också.
Lars: Då borde <) bli en smiley också.
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 13:14Det blev det!
Det blev det!
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 13:19Felet är alltså att smileykonverteringen görs efter texten escapas för xml, inte innan som det borde vara. 😀
Felet är alltså att smileykonverteringen görs efter texten escapas för xml, inte innan som det borde vara. 😀
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 13:43Säkert!
Säkert!