Quote from Guest on 12 July 2014, 11:22När jag importera med Garmin går all info in jättefint.
Om jag sedan dock får för mig att ändra passet, t.ex. lägga till utrustning eller något foto eller bara ändra kommentaren, så minskar Funbeat sträckan på nåt mystiskt sätt.
Istället för 11,99 blir
När jag importera med Garmin går all info in jättefint.
Om jag sedan dock får för mig att ändra passet, t.ex. lägga till utrustning eller något foto eller bara ändra kommentaren, så minskar Funbeat sträckan på nåt mystiskt sätt.
Istället för 11,99 blir
Quote from Funbeat user on 12 July 2014, 11:32Detta har det klagats på länge tyvärr, det är en av de där buggarna det verkar som att vi får leva med.
Det är förbaskat irriterande, hur som helst.
Detta har det klagats på länge tyvärr, det är en av de där buggarna det verkar som att vi får leva med.
Det är förbaskat irriterande, hur som helst.
Quote from Funbeat user on 12 July 2014, 21:24Tyvärr... Har buggat till den för länge sedan och som sägs ovan, inget händer...
Det där med GPS inläsning och hur själva inläsningen går till är dagens funbeat i ett nötskal, klart till 80% sedan får det rulla... 🙁
Tyvärr... Har buggat till den för länge sedan och som sägs ovan, inget händer...
Det där med GPS inläsning och hur själva inläsningen går till är dagens funbeat i ett nötskal, klart till 80% sedan får det rulla... 🙁
Quote from Funbeat user on 13 July 2014, 17:59Om du tömmer fältet för sträcka och ställer dig i ett av intervallen från klockan och tar ett tab-steg så lägger den in klockans sträcka igen, istället för sträckan på kartan som funbeat autokorrigerat.
Vilket som är mer eller mindre korrekt är ju en anna
Om du tömmer fältet för sträcka och ställer dig i ett av intervallen från klockan och tar ett tab-steg så lägger den in klockans sträcka igen, istället för sträckan på kartan som funbeat autokorrigerat.
Vilket som är mer eller mindre korrekt är ju en anna
Quote from Elias Engqvist on 13 July 2014, 22:03En kvalificerad gissning på varför:
Då man laddar in ett pass från tex en garminklocka så kommer dels alla gps-koordinater, dels längden på sträckan. Dessa sparas ograverade i funbeats databas, om man sen går in och editerar ett pass så kollar inte Funbea
En kvalificerad gissning på varför:
Då man laddar in ett pass från tex en garminklocka så kommer dels alla gps-koordinater, dels längden på sträckan. Dessa sparas ograverade i funbeats databas, om man sen går in och editerar ett pass så kollar inte Funbea
Quote from Funbeat user on 19 July 2014, 19:21Idag hade jag nytta av "buggen". Stängde av klockan vid vätskepauser. Sedan glömde jag vid två tillfällen att starta den och kom på det efter ett antal hundra meter. Genom att importera, spara och sedan redigera och spara igen fick jag fram en mer korrekt
Idag hade jag nytta av "buggen". Stängde av klockan vid vätskepauser. Sedan glömde jag vid två tillfällen att starta den och kom på det efter ett antal hundra meter. Genom att importera, spara och sedan redigera och spara igen fick jag fram en mer korrekt