Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om någon sträcka saknar tid bör den inte användas för beräkning av medelhastigheten.

Som det är nu så snittar jag över 30km/h om man tittart på en månad, vilket jag aldrig någonsin snittat under en längre sträcka. Detta beror på att sträckor där jag inte

Då får du ta i mer.
Det finns en minimihastighet för att få regga det som träning..

Tiden är den viktigaste parametern för Funbeat och den måste alltid anges. När du anger 0 så anser Funbeat att du helt enkelt har tränat din sträcka på 0 minuter.
Enklaste sättet nu är att ange tiden, men Olle bör nog lägga in ett speciallfall i beräkning

Jag har märkt att på kortare sträckor så diffar det en del i snitthastigheten i uträkningen på FB gentemot min cykeldator. Matar in samma siffror som står på datorn, men antar att datorn har några decimaler till som den inte visar eller något..?

Well, för egen del är det den enda träning jag kan få just nu.. Men som sagt, träningsreggandet här är ju ytterst subjektivt.

Vad gällande sätta 0:a, så håller jag med att det var lite omständigt att tvingas kolla på klockan.. Förut höftade jag, nu blir