Quote from Guest on 23 August 2012, 22:26Jag tror detta är en bugg, men får inte riktigt rätsida på det.
De senaste 8v har jag snittat löpning 39,3km/vecka. Men grafen över samma sak, med 8v-snitt säger 45,5km som rullande snitt förra veckan. Det är ganska nära de 44,9km/v jag får om jag inte rä
Jag tror detta är en bugg, men får inte riktigt rätsida på det.
De senaste 8v har jag snittat löpning 39,3km/vecka. Men grafen över samma sak, med 8v-snitt säger 45,5km som rullande snitt förra veckan. Det är ganska nära de 44,9km/v jag får om jag inte rä
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 22:36Kunde inte låta bli att kolla. När jag kontrollräknade de 8 senaste värdena (9 veckor) så blev summan 363.98. Delat på 8 blir det 45.5 (en decimal).
Så det låter som en trolig orsak till buggen.
Kunde inte låta bli att kolla. När jag kontrollräknade de 8 senaste värdena (9 veckor) så blev summan 363.98. Delat på 8 blir det 45.5 (en decimal).
Så det låter som en trolig orsak till buggen.
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 22:39Och jag ser samma beteende när jag gör medelvärden på mina data. Den verkar hoppa över 0-värden.
Och jag ser samma beteende när jag gör medelvärden på mina data. Den verkar hoppa över 0-värden.
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 09:05Tack Henrik, naturligtvis räknas de senaste 8-värdena som är 0-skillda, det förklarar värdena. Det är ju fel hur som helst, men jag påminns om den här diskussionen: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1134313
Just nu har jag lagt in 1 min
Tack Henrik, naturligtvis räknas de senaste 8-värdena som är 0-skillda, det förklarar värdena. Det är ju fel hur som helst, men jag påminns om den här diskussionen: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1134313
Just nu har jag lagt in 1 min
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 12:36Nu har vi gjort en ändring kring glidande medelvärde: Man kan välja själv hur avsaknad av värden ska räknas. Detta sker genom en kryssruta intill fältet för glidande medelvärde.
Nu har vi gjort en ändring kring glidande medelvärde: Man kan välja själv hur avsaknad av värden ska räknas. Detta sker genom en kryssruta intill fältet för glidande medelvärde.