Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatBugg vid Garminimport
You need to log in to create posts and topics.

Igår upptäckte jag en bugg när jag importerade min träning från min FR405.
Jag hindrades i mitt långpass av mörkret så jag stoppade min klocka, körde hem med bilen, startade klockan igen och sprang mina sista kilometrar hemikring med pannlampa och reflexv

Jag såg samma sak när jag sprungit på Öland och sedan kört hem och glömt nollställa klockan (eller rättare sagt min sambo lånade den och glömde, själv skulle jag naturligtvis aldrig glömma en sådan sak)

Det blev ett ganska långt pass om man säger så...

Råkade ut för samma sak i våras.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=478229

Jag lät ju _medvetet_ bli att nollställa klockan, för jag skulle ha det som ett pass (det långpass på 20 km som jag hade planerat.
Och klockan räknade ju så fint vidare från 14 km tills jag var klar med de 20 km och Garmin TC säger rätt sträcka så jag ble

För övrigt har du rätt i din buggrapport Lennart, det är fågelvägen även i min karta - inte den sträcka jag körde

Känner igen allt du beskriver AT, så blir det för mig med. Därför raderar jag kartan nu förtiden och skriver in distansen jag fått från TC istället. Funbeat räknar alltid distansen lite längre än TC av någon anledning, så jag litar på den mer restriktiva

Här är det nog lika ofta som funbeat och TC har den längsta sträckan men jag bryr mig aldrig om att ändra eftersom det brukar skilja på ett 10-tal meter

Upp till ett par hundra meter är inget ovanligt för mig, men då kanske det helt enkelt beror på vart och hur jag sprungit. Nåja, bara man är konsekvent så, TC räknar säkert fel nånstans den med utan min vetskap.

Och jag gör precis tvärt om mot LadyG, jag litar mer på FB-kartan. Nu stänger jag aldrig av klockan (medvetet) mitt i ett löppass, men jag har märkt att det blir för kort i TC mot om jag mäter manuellt på karta. Jag tror det har med att jag springer mycke