Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag passade på att byta jobb nyligen. Inte bara fick jag ett roligare jobb, utan det bästa av det hela är att jag numera kan cykla till jobbet. Det blir 2,5 mil varje dag.
Gissa om jag gillar mitt nya jobb...:D
Hälsningar...Johannes

Jag har ofta "förbannat" min korta cykelväg till jobb - max 5 minuter. Och, tyvärr, hjälper det inte alltid att byta jobb. I mitt fall börjar jag nytt den 1 juni. Det blir att ta sig till våningen under det andra jobbets så nu blir det inte ens lika många

Det mesta av mitt arbete görs hemifrån. Så jag får fejka en cykelresa till och från jobbet varje dag.

Du kan ta en liten längre omväg.

Tur man har 2.5mil enkel väg så man slipper byta jobb...

Man kan alltid ta en omväg när man ska till jobbet.

Eller byta jobb till cykelbud, det har jag gjort, så nu blir det flera mil varje dag,fram och tillbaka kors och tvärs. och nu e sommaren på väg så det kan inte bli bättre.

Jag fick en utskällning här för ett par år sedan när jag föreslog en nyskild att vederbörande skulle flytta några mil för att få lite pendling.

Mitt kontor flyttades i förfjol, så att jag gick från 3 mil om dagen till 1. Jag var den som var mest misslynt över detta. Min förhopnning är nu att efter en omorganisation på företaget, vi ska flytta längre bort igen. Annars får jag väl byta jobb jag ock

Jag har ca 5 mil enkel väg till jobbet, känns lite väl långt med 10 mils cykelpendling per dag. Men så är jag lat också.