Quote from Guest on 26 April 2015, 18:30Har ett par Mavic Cosmic carbone från 2011 med campa 10 delad body, funkar det att byta body till shimano 11-delat?
Har ett par Mavic Cosmic carbone från 2011 med campa 10 delad body, funkar det att byta body till shimano 11-delat?
Quote from Funbeat user on 26 April 2015, 18:40Ja, det är enkelt. Bara köpa en ny och ta bort den gamla. Googlar du på det hittar du säkert en uppsjö av instruktionsfilmer.
Ja, det är enkelt. Bara köpa en ny och ta bort den gamla. Googlar du på det hittar du säkert en uppsjö av instruktionsfilmer.
Quote from Mattias Johansson on 26 April 2015, 22:51Jag har för mig att de flesta Mavic boddy från 2009 är 11-kompatibla fast de inte var specade så då.
Om du har en extra distans på 1,75 mm för att klara 8-10 så är den 11 kompatibel. Mina gamla Mavic Ksyrium Elite från 2008 är 11-kompatibel.Edit
Shiman
Jag har för mig att de flesta Mavic boddy från 2009 är 11-kompatibla fast de inte var specade så då.
Om du har en extra distans på 1,75 mm för att klara 8-10 så är den 11 kompatibel. Mina gamla Mavic Ksyrium Elite från 2008 är 11-kompatibel.
Edit
Shiman
Quote from Funbeat user on 27 April 2015, 12:52Menar du att det går att sätta på en 11-delad Shimano-kassett på en Campagnolo-body? Splines på bodyn för Shimano och Campagnolo brukar vara helt olika.
Menar du att det går att sätta på en 11-delad Shimano-kassett på en Campagnolo-body? Splines på bodyn för Shimano och Campagnolo brukar vara helt olika.
Quote from Berit Bengtson on 27 April 2015, 17:51Jag TROR att Linnex har blandat ihop en del, dvs det Mats är undrande till stämmer:
En 11-delad campabody är inte likadan som en 11-delad Shimano/SRAM.Men ett hjul med 11-delad campakassett skall funka på en cykel med i övrigt 11-delat Shimano/SRAM och
Jag TROR att Linnex har blandat ihop en del, dvs det Mats är undrande till stämmer:
En 11-delad campabody är inte likadan som en 11-delad Shimano/SRAM.
Men ett hjul med 11-delad campakassett skall funka på en cykel med i övrigt 11-delat Shimano/SRAM och
Quote from Funbeat user on 28 April 2015, 08:38Stod inför en liknande problematik för ett par månader sedan. Efter Googlat runt lite för att bekräfta vad någon sagt till mig hittade jag denna artikel http://velonews.competitor.com/2013/09/bikes-and-tech/drivetrain-compatibility-hidden-in-plain-sight_3
Stod inför en liknande problematik för ett par månader sedan. Efter Googlat runt lite för att bekräfta vad någon sagt till mig hittade jag denna artikel http://velonews.competitor.com/2013/09/bikes-and-tech/drivetrain-compatibility-hidden-in-plain-sight_3
Quote from Mattias Johansson on 29 April 2015, 00:02Ref till Håkans kommentar.
Som Shimanocyklist svarade jag först utan att reflektera att frågan gällde Campa.
Gjorde då en edit att det skall fungera med 11 delat Shimano på Campa. Blev lite ihopblandat.
Ref till Håkans kommentar.
Som Shimanocyklist svarade jag först utan att reflektera att frågan gällde Campa.
Gjorde då en edit att det skall fungera med 11 delat Shimano på Campa. Blev lite ihopblandat.
Quote from Funbeat user on 30 April 2015, 09:31Frasar ut tråden i kanten lite:
Varför är Campas kassetter dyrare än motsvarande Shimano?
Jag jämförde Ultegra och Chorus 11-25.
50 vs 125 €
Frasar ut tråden i kanten lite:
Varför är Campas kassetter dyrare än motsvarande Shimano?
Jag jämförde Ultegra och Chorus 11-25.
50 vs 125 €
Quote from Berit Bengtson on 30 April 2015, 11:47Försäljningspris har inget (eller åtminstone väldigt lite) med vare sig kvalité eller tillverkningskostnad att göra.
Om tillverkaren kan sälja en vara för ett (onödigt) högt pris finns det ju ingen anledning för dem att sänka priset.
Däremot finns det mkt
Försäljningspris har inget (eller åtminstone väldigt lite) med vare sig kvalité eller tillverkningskostnad att göra.
Om tillverkaren kan sälja en vara för ett (onödigt) högt pris finns det ju ingen anledning för dem att sänka priset.
Däremot finns det mkt