Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelByta body?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag letar efter begagnade tävlingshjul (högprofil), främst intresserad av Zipp 404 eller någon HED-variant tror jag. Men till saken: jag har Shimanokomponenter, går det att köpa ett bakhjul med Campagrejer och byta body på det? Eller är hela hjulet gjort

Olika producenter har olika lösningar. En del går att byta body och en del inte.
Det festliga är att olika årsmodeller av samma hjultyp fungerar olika.

Oftast går det att byta body men inte alltid. Annars kan det ofta funka bättre att kombinera "omaka" märken än vad tillverkare m.fl. påstår.
Den gamla Reginafrikrans jag köpte av David för en herrans massa år sedan är den bästa passande frikrans/kassett j

Jag har några femdelade liggande. . . .

Okej. Är det någon som vet vad som gäller med Zipp 404 (från 2006 tror jag). Jag är sugen på att köpa ett par hjul men de är för Campa, går det att fixa Shimano tro?

SheldonBrown kanske har koll, även om han R.I.P.
Zipps sidor?

Jag skulle fråga Zipp (Speed Weaponry) om jag var du. De är nog vakna än. 🙂

Sådär, n har jag skickat iväg en förfrågan!

Jo, de var ju onekligen snabba. Och gött! Det funkar att byta!

"Greetings Niklas,

Thank you for contacting Zipp.

Yes it is very easy. You need 2x 5mm hex keys. You can purchase a new Shimano free hub body on our web site. If you have an older hub with

Hej.

Skoja att det var snabb och vilken servicemind. Det ska tydligen vara Zipp, för det där var imponerande snabbt tycker jag. Och lycka till med hjulköpet.

Vänligen

P.

12